10052024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۹۱۶2017

نهمین همایش استانی خبرنگار در مسیر حادثه برگزار شد

جنان پور منصوری ـ خبرنگار شوش نیوز

عکس ـ وحید صبوری

روز دوشنبه 15 آذر 1395 هم زمان با یازدهمین سالروز شهدای اصحاب رسانه و مطبوعات ، نهمین همایش استانی خبرنگار در مسیر حادثه « یادواره ی خبرنگار مدافع حرم شهید محسن خزائی » در تالار نیایش شهرستان شوش برگزار شد .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش به عنوان اولین سخنران این همایش از این که در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات و اهل قلم است ابراز خرسندی نمود و گفت : عنوان این همایش مزین شده است به نام یک ستاره ، یک ستاره ی درخشان از قشر خبرنگاران ، خبرنگار مدافع حرم « شهید محسن خزایی »  که اگر بخواهم از وجه مشترک شهدای مدافع حرم بگویم می بایست آنها را به سه جمله توصیف کنم ، جمله ی اول این است که مدافعین حرم انگیزه ای که داشتند و دارند ،؛ غیرت و مردانگی آنهاست ، کسی که غیرت داشته باشد آن هم از نوع غیرت دینی به معنای این که دین برای ما خط قرمز باشد .

وی افزود : دین برای ما بالاترین ارزش است و برای حفظ آن می بایست حاضر باشیم همه چیز خود را فدا کنیم ، هر چند که ممکن است عده ای انگشت شمار هم باشد که دین خود را برای به دست آوردن پست و مقام یا پول و ثروت از دست بدهند و یا دین را فدای هوای نفس خود بکنند که در چنین مواقعی باید اظهار داشت که اصلا غیرتی وجود ندارد و شهدایی نظیر شهید محسن خزائی داشتن غیرت دینی است و حاضر نشدند که دین ، کشور ، عزت ، شرف ، مردم و نظامشان مورد تعرض قرار گیرد .

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به دومین ویژگی شهدای مدافع حرم اشاره کرد وخاطر نشان نمود : این شهدا بعد از داشتن غیرت دنینی ، بصیرت بالایی دارند ، خوشبختانه شما همه اهل قلم هستید هم می نویسید و هم مطالعه می کنید و گاها به صورت آگاهی قبلی و یا ناآگاهی ممکن است در ذهنتان خطور کند که سوریه و حلب به من چه ربطی دارد ، چرا من بروم ؟ جوان های ما چرا بروند ؟ اصلا بشار اسد چه شخصی است که ایرانیان بروند و خود را فدایش بکنند ؟ و خیلی سئوالات دیگر که همه از ناآگاهی و نداشتن فهم تحلیل ، قدرت تحلیل نداشتن ، توجه به مسئله نداشتن ، گیج و منگ بودن است .

وی هم چنین افزود : آیا تا کنون شده است از خودمان بپرسیم مدافع حرم  چه معنایی دارد ؟ که من با استعانت از کلام حضرت علی (ع) که می فرماید « هیچ قومی داخل خانه های خودشان مورد حمله قرار نمی گیرند مگر این که ذلیل باشند ، حالا ما نمی گویم حتما یک حمله ای  وسیع و گرم صورت بگیرد و یا حمله ای کوچک با سلاح سرد و به طور مثال در همین جلسه اگر بفهمیم عده ای قرار است به این مکان حمله کنند ، راه حل چیست ؟ آیا درب ها را ببندیم تا کسی نیاید ؟ به نظر شما چنین تصمیمی از ذلیل بودن نیست ؟ اگر یک قومی عقل ، فهم وشعور داشته باشد به هیچ وجه اجازه نخواهند داد که دشمن پای خود را وارد خانه کند و صاحب خانه بیرون از خانه از حریم خانواده اش دفاع می کند ، با این توضیحاتی که دادم کی فهم و عقل و شعور ندارد که دشمن هدفش « استقلال و آزادگی » مردم  ایران است ، چون اگر دشمن بتواند شما را شکست بدهد دیگر « سوریه ، عراتق ، بحرین ، افغانستان ، یمن و ... » یک لقمه ی چپ برای دشمن خواهند بود . و دلیل بر این ادعا شکست عراق در مقابل عراق یا سوریه که در همان اوایل در آستانه ی شکست قرار داشت ، آیا از خود پرسیده ایم که چرا سوریه سقوط نکرد؟ به جز غیرت و بصیرت شما جوانان و شهدای مدافع حرم چه چیزی می تواند باشد ؟ و آیا می دانید که جوانان ایرانی چرا در کشورهای سوریه و عراتق سنگر را محکم گرفتند ؟برای این که دشمن به خودش جرأت ندهد که نزدیک ایران شود و الا اگر غیرت دینی را فراموش می کردیم کاری به کار سوریه و عراق نداشتیم هم اکنون داعشیان در کشور خودمان جولان می دادند ؛ همین داعش چند استان از عراق را گرفت ؟ حالا می بینید با چه هزینه هایی با کمک نیرهای مردم  ارتش عراق دارد بر داعش غلبه می کند .


خطیب جمعه ی شهرستان شوش شهادت را مقامی والا دانست اما هدف را موفقیت روز افزون جوانان این مرز و بوم تلقی کرد و در این خصوص اظهار داشت : ما به دنبال آن نیستیم که حتما مردم ما شهید شوند ، بلکه دنبال این هستیم که « کشور ـ نظام ـ انقلاب ، غیرت ، قدرت و این عزتی » که سایه ی خون شهداء به دست آورده ایم آن را از دست ندهیم ؛ چرا؟ چون « و الحياة في موتكم قاهرين؛ الموت في حياتكم مقهورين ـ حيات و زندگي همراه با ذلت مرگ است و مرگ همراه با عزت، حيات و زندگي است. » یعنی ؛ شهيد با ايثار خون خويش، خون گرم و زنده اي را در پيكر جامعه به جريان مي اندازد و اين خون، راه خدا را بازمي كند و سدها و موانع را از پيش پاي مجاهدان برمي دارد. شهادت بالاترين آزمايشي است كه شهيد با موفقيت از آن بيرون مي آيد و رستگاري و جايگاه رفيع او در جنت نعيم الهي تضمين خواهد شد. امام حسين (ع) و يارانش همه با داشتن چنين ديدگاهي از حيات و شهادت، مرگ شرافتمندانه در راه حق ومبارزه با ستم را برگزيدند. امام حسین(ع) در بياني شيوا مي فرمايد:« اني لا أري الموت الا سعادة و الحياة مع الظالمين الا برما ـ شهادت و مرگ در نظر من جز سعادت چيزي نيست و زندگي با ستمكاران براي من خستگي آور است. »

وی در پایان در جمله ی سوم خود که نسبت به جملات قبلی بسیار کوتاه تر بود خاطر نشان نمود : ما این اعتقاد را داریم که جوانانی همانند شهید محسن خزائی که در را حرم به شهادت می رسند با هدف شهید شده اند که این شهادت را شهادت عزت مدانه می گویند و در مجموع شهدای ما در 8 سال دفاع مقدس و هم اکنون در سوریه و عراق هم « اندربهم » هستند در حال حاضر در جامعه زنده ، پویا و فعال هستند و در واقع کاری که خیلی از زنده ها نمی توانند انجام دهند امروز در جامعه ی ما همین شهدای حرم  در حال انجام دادن آن هستند ، این غیرت و مردانگی و اتحادی که در کشور ما وجود دارد و این که داعشی ها جرأت نمی کنند دست از پا خطا بکند و پای خود را به این سوی مرز ایران بگذارد چون می داند که پایش شکسته می شود ، آیا دلیل آن من و شما هستیم ؟ یا این که شهدایی نظیر شهید محسن خزائی ؟ و بدانید این پشتوانه ی خون شهیدان است ، پس بدانید شهداء امروز زنده هستند و آن هم نقش اول در جامعه ی ما را دارند ، امیدوارم انشاءالله خداوند سبحان ، شهداء  را از ما راضی بفرماید و راه آنها را به ما توفیق ادامه بدهد و اهداف شهداء در جامعه به صورت عملی شاهد باشیم .

دکتر حسین ذبیح که جز سین برنامه نبود ، با ارائه ی یک قطعه شعر جهت خوانش به مدت 5 دقیقه از رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی  وقت گرفت اما وقتی که پشت تریبون رفت و به جای خوانش ، حدود 30 دقیقه به ایراد سخنرانی پرداخت .

وی در ابتدای سخنران خود با اشاره به آیاتی از سوره ی آل عمران عنوان نمود : « وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَكِن لاَّ تَشْعُرُونَ ـ وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ ـ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ » ؛  مشتاق گل از سرزنش خار نترسد ، حیران رخ یار ز اغیار نترسد ، آن کس که چو منصور زند دم ز انالحق ، از خنجر خون ریز سر دار نترسد .

ذبیح در ادامه افزود : قدردانی از شهداء کاری بسیار طاقت فرسا و بزرگ است و از امثال ما شاید هرگز بر نیاید که ذره ای از تمام خوبی های آن انسان های والامقام را قدر دانسته و پاس بداریم ، آنان جان خویش را دادند و ما ماندیم بر سفره ی دنیا و با پوزش از شما عزیزان ، مدتی خواهیم چرید و در نهایت از این دنیا خواهیم رفت و این یک امر ناگریز است چون یا در جوانی یا در پیری و یا در تصادف و یا بیماری می بایست از این دنیا رفت و در این راه هر کدام از ما رسالتی داریم و در این میان آنانی که مسئولند بیشتر .

دکتر ذبیح سپس به بی وفایی پست و مقام به انسان اشاره کرد و گفت : پست و مقام برای هیچ کس نمانده و نمی ماند ، پست یک میدان آزمایش است ، شماها که پشت میزنشین هستید در مقابل مردم مسئولید و بدانید که آقای مردم نیستید بلکه نوکر مردم هستید ولی بعضی از این آقایان انگارفکر می کنند خلیفه ی بلاعزل الهی هستند و هیچ وقت نباید عوض شوند ، بودند برخی از مسئولین مراکز فرهنگی و چون چند پیراهن بیشتر از آنها پاره کرده بودیم نصیحتشان می کردیم و به آنها می گفتم ؛ بیچاره شما در این پست نمی مانید .

وی در ادامه به جایگاه ویژه ی شهداء اشاره کرد و خاطر نشان نمود : خدمت به شهداء نمره گذاری می شود و با سخن گفتن و عمل نکردن چیزی درست نمی شود و ما ما با خدمت رسانی به مردم این مسئولیت را باید نشان دهیم .

استاد دانشگاه در ادامه بیان نمود : از من معلم به جز این که به دانش آموزم تعلیم و تربیت را یاد بدهم کاری دیگری بر نمی آید اما شما در مقابل جامعه مسئولید ، در مقابل فرزندان محروم و بیگناه مسئولید تا آن ها را از بیکاری رها نمایید ، دختران وپسرانی که مدتهاست گوشه ی خانه دچار افسردگی شده اند و فریادرسی ندارند ، باید اینها را شناسایی کرد و آنها  را مشغول به کار نمود چون آنها نیازمند هستند و اگر دیر بجنبید فاجعه ی اخلاقی رخ می دهد ، بشر هر وقت ناچار بود به خاطر ناچاری امکان دارد هر کار خفت باری را انجام دهد ، امیدوارم جلساتی که به همت واقعا دست خالی های پابرهنه ی گمنام نظیر عباس کرم الهی 20 الی 30 سال است دارد می دود با دست خالی و چندسالی است با پای آسیب دیده و خیلی کارها انجام داده است در زمینه ی عکاسی ، خبرنگاری و سبک و وشیوه های دیگری که من نمی دانم و خدا از آنها متشکر است « ان الله مع الصابرین ... والله یحب الصابرین »

دکتر ذبیح سپس به زنده بودن شهداء در عصر حاضر اشاره کرد و عنوان نمود : « وَلاَتَقُولُوا لِمَن يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَ َتُ بَلْ أَحْيَآءٌ وَ لَـَكِن لآتَشْعُرُون » شهدا نمرده اند بلکه ما مردگانیم و متأسفانه ما برایشهداء سخن می گوییم ، شهید زنده ی جاویدان است  ، شهید ناظر است و می بینند امثال من و شما را و شما که بر مسند مسئولیت هستید بدانید که اوضاع حادتر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم ، با مردم باشیم من نمی خواهم تعریف کنم ولی چهره ی عزیزی که همشهری ما نیست ولی هموطن و هم کیش من است جناب سرگرد عسکری جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شوش در این جلسات آدم می بیند صمیمانه رفتار می کند و همین رفتار نیک باعث می شود که مردم این قشر را دوست بدارد ، خیلی از ما اسوگی رفتار می کنیم و می گوییم فلانی آدم خوبی است پس من پزشک ، معلم و یا  استاد دانشگاه می شود و یا چون امام علی(ع) آدم خوبی است پس من شیعه می شوم ، روش درستی نیست اما یک شیوه و یک الگوبرداری است .

 

وی در پایان به خوانش سرده ی خود پرداخت .

شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن تقدیر و تشکر از حضور پر شور فرهنگیان ، مسئولین دستگاه های دولتی ، اصحاب رسانه و مطبوعات قدردانی نمود و مجبورم صحبت های خود را به خاطر این که دکتر حسین ذبیح که قرار بود فقط به خوانش شعر خود بپردازد ، اما به جای آن حتی از امام جمعه ی محترم که فقط 17 دقیقه سخنرانی مفید داشت ، اما ایشان بیش از 30 دقیقه به ایراد سخنرانی پرداخت و در واقع وقت مرا برای سخنرانی محدود نمود لذا به اختصار صحبت کنم و فقط به دو موضوع اصلی اشاره ای داشته باشم .

وی افزود : با سلام و درود به روح پاک و مطهر معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و با آرزوی طول عمر با عزت و با برکت برای مقام عظمای ولایت و سلام و دورد خالصانه نثار می کنیم به به ارواح طیبه ی همه ی شهداء  « شهدای انقلاب اسلامی ، هشت سال دفاع مقدس ، مدافعان حرم زینبی ، نظم و امنیت و خصوصاً شهید رسانه و مطبوعات » شهید محسن خزائی ؛ همایش به مناسبت شهادت جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات که بعد از پرواز و پس از لحظاتی که عازم مأموریت بودند هواپیما سقوط می کند و این جمع به اتقاق جمعی از ارتشیان به درجه ی رفیع شهادت نائل گردیدند .

وی در ادامه به رسالت خطیر خبرنگاران اشاره کرد و گفت : خبرنگاری از جمله شغل هایی که عشق و علاقه اساس کار آن است ، خبرنگاری هم چون سایر رشته ها از پیشرفت و تعالی برخوردار است و امروزه به صورت فنی و تخصصی فعال و پویاست ؛ خبرنگاران سرویس های  « اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی ، مذهبی ، نظامی ، امینی و دفاع مقدسی ، علمی ، آموزشی و .... » پیگیر مسائل روز کشور ، استان خوزستان و بعضاً شهرستان شوش هستند و هیچ چیز به جز عشق و علاقه کار یک خبرنگار را توجیح کند ، خبرنگار در تمام حوادث و اتفاقات (تلخ و شیرین ) ، در هوای سرد و بارانی و یا گرم و طاقت فرسا و یا در میادین نبرد ، گام به گام رزمندگان می روند و در مجموع خبرنگاران در مسیر حادثه قدم بر می دارند تا به رسالت خویش بپردازند .

وی سپس به نوع آفات کار در خبرنگاری اشاره کرد و گفت : معمولاً هر کاری آفاتی دارد و بین قشر خبرنگاران نیز آفاتی وجود دارد و باید  عنوان نمود خبرنگاری که خبری را تنظیم می کند می بایست متوجه این آفات باشند و از جمله آفاتی که گریبان گیر برخی از خبرنگاران را تحت تأثیر قرار می دهد ؛ « ایجاد تفرقه ـ خیانت ـ چاپلوسی و منیت » هستند که نباید بین این قشر وجود داشته باشند تا اخبار خبرنگاران همیشه جاوید بمانند و سرلوحه ی کار خبرنگار باید « صداقت ، امانت ، شجاعت و بصیرت » باشد .


احمدی هم چنین اظهار داشت : امروزه یک خبرنگار حلقه ی وصل بین مردم و مسئولین است و این وظیفه را باید به نحو احسنت ایجاد دهد و در واقع مسائل و مشکلات مردم را به گوش مسئولین برساند و آنها را در جریان مشکلات و نارسایی ها قرار داده تا بتوانند کارهای فراموش شده را انجام دهند .

شریف احمدی به دلیل عدم حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در این همایش اشاره کرد و تصریح نمود : قرار بود که دکتر جوروند یکی از سخنران محوری این همایش باشد اما به دلیل حضور در همایش ملی سبک زندگی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  به تهران رفته است ، ازیکا یک شما عذرخواهی نموده و قرار بر این بود در صورتی که در این همایش حضور می یافت ، برخی از مشکلات انجمن روزنامه نگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات را با ایشان در میان می گذاشتیم .

رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، انتخاب دکتر جوروند را به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به فال نیک گرفت و در این خصوص خاطر نشان نمود : از جمله درخواست هایی که می خواست  مطرح کنم ؛ رفع مشکل بیمه ی خبرنگاران با توجه به این که این قشر در مسیر حادثه حرکت می کنند امری ضروری است و  تشکیل ستاد فضای مجازی برای رفع مشکلاتی که از این طریق گریبانگیر جوان و خانواده ها شده است دومین درخواست من است ، چون برخی نا دانسته وارد فضای مجازی می شوند و مطالبی را منتشر می کنند که هم تخریب گونه است و هم با جملات  توهین آمیز به اشخاص حقیقی یا حقوقی ، جو را متشنج می کنند و حال که مدیر کل در جمع ما نیست از کلیه ی خبرنگاران انتظار دارم این موارد را پوشش دهند .

احمدی در ادامه به شهید محسن خزائی اشاره کرد واظهار داشت : با توجه به این که این شهید والامقام یک شهید زینبی است  جا دارد یادی هم داشته باشیم از حرم حضرت زینب(س) چون این حضرت که اسوه ی صبر و استقامت در مقابل مصیبت ها است در واقع اولین خبرنگار صدر اسلام به شمار می آید ، چون بعد از واقعه ی جانسوز روز عاشورا از شهری به شهر دیگر رفت ، قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را بیان نمود ، لذا می توان  گفت که حضرت زینب(س) رهبر دوم این نهضت حسینی است  .

سپس عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران و دبیر نهمین همایش استانی خبرنگار در مسیر حادثه ؛ ضمن عرض خیر مقدم به کلیه ی حاضرین در همایش ، عشق را سرلوحه ی خبرنگاری عنوان نمود و در این خصوص گفت :  می گویند تا عاشق  نباشی نمی توانی از عشق بگویی ، عشق کتابی پر از معماست ، پر از واقعیت ها و حقایقِ زندگی و کتاب عشق با موسیقی آمیخته است ؛ چرا که  موسیقی نیز از عشق برمی خیزد ، خبرنگارانِ ما ، آن عزیزان سفر کرده ، با اراده ی استوار قدم از قدم برداشته و برگی دیگر از کتاب عشق را با ملودی زیبای شهادت نگاشتند ؛ آری یازده سال گذشت و هنوز واقعیت در ذهنمان نمی گنجد که دوستان و یاران ما چون عاشقان حریمِ دوست دست در دستِ ثانیه ها دادند و همچون ساحلِ دریا که موجها را در آغوش می گیرند ، به آغوش ابدیت شتافتند و چون گلی که در نسیم تکان می خورند و برابرِ خواسته ی معشوقشان خم شدند و سرِ تعظیم فرود آوردند و بهترین کتابّ جهان را به آب بخشیدند . کتابی با مضمونِ عشق و شهادت ، کتابی که تنها دیالوگِ آن « یا حسین(ع) است و بس .»

وی افزود : صد و ده ثانیه  سکوت در پروازِ هواپیمای  C130 ارتش جمهوری اسلامی ایران . اوجِ قصه ی آنان است ، ثانیه هایی که قلبِ مخاطبانش را به تپشِ مضاعف وا می دارد . صدو ده ثانیه پر التهاب را  با ذکر "یا علی " را پشت سر می گذاریم وسرانجام خبر پرواز سبکبالان عاشق در گوشهایمان طنین انداز می شود سربازانی که حماسه آفریدند و خبرنگارانی که خبر ساز شدند و اینک باید در فراغ آنان گریست وبا خواندن کتاب عشق یاد آنان را زنده نگاه داشت .


وی با اشاره به روز خبرنگار اظهار داشت : درست است که  روز هفدهم مرداد به مناسبت شهادت مظلومانه ی شهید سید محمود صارمی ، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان به نام « روز خبرنگار » نام گذاری شده است ، اما این قشرِ تلاشگر در سخت ترین شرایط که جان خود را بر کف دست گرفته اند بارها و بارها در « دوران انقلاب اسلامی ، هشت سال دفاع مقدس ، دوران سازندگی پس از جنگ » در ایران و حتی در سایر کشورها نظیر « سوریه ، یمن ، بحرین ، عراق و ...» شهدایی را تقدیم اسلام کرده اند و بی شک شهید محسن خزائی نیز آخرین شهید نخواهد بود .

عباس کرم الهی سپس به شهدای خبرنگار در سطح استان خوزستان و شهرستان شوش اشاره کرد و خاطر نشان نمود : « غلامرضا رهبر ، احمد رستگاری ، احمد غدیریان ، احمد سگوندی ، عبدالرحیم آسیابان ، بهروز خلیلیان و نادر دریابان » سایر شهرستان های استان خوزستان و « شهید سید محمد کاظم دانش و شهید فریدون سگوند » از شهرستان شوش  با سلاح قلم یا دوربین خویش ؛ رشادت های رزمندگان ، حماسه آفرینی آنها در جبهه ی حق علیه باطل را در تاریخ دفاع مقدس  ثبت و ماندگار کردند .

رئیس انجمن روزنامه نگاران در ادامه به تشریح عملکرد انجمن روزنامه نگاران از ابتدای سال 1395 تا کنون اشاره کرد و بیان نمود : انجمن روزنامه نگاران فعالیت خود را از همان آغاز تعطیلات نوروز 1395 شروع نمود و با تشکیل 12 گروه  5 نفره متشکل از « سرپرست ـ گزارشگر ـ خبرنگار ـ عکاس خبرنگار و فیلمبردار » و اعزام هر گروه به یکی از مناطق مذهبی زیارتی یا گردشگریجهت نظرسنجی از مهمانان نوروزی و راهیان نور  ، اولین برنامه از تقویم فرهنگی خود را عملیاتی نمود .

وی افزود : « برگزاری سومین همایش استانی روز جهانی مطبوعات ـ هشتمین همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی ـ همایش بصیرت افزایی اعضا با عنوان فضای مجازی ، فرصت ها و تهدیدها ـ برگزاری چهارمین همایش تجلیل از زوج های خبرنگار ، برگزاری سومین همایش روز قلم و تجلیل از مقاله نویسان مطبوعاتی ، برگزاری هفدهمین نکوداشت روز خبرنگار و تجلیل از 32 نفر از فعالان عرصه ی خبر و اطلاع رسانی ـ انتشار 35 بیانیه به مناسبت های مختلف ، اعزام جهادگران خبر به 9 روستای گمنام و تهیه ی گزارش تصویری ـ تجهیز کتابخانه ی تخصصی انجمن روزنامه نگاران ، برگزاری پانزدهمین کارگاه آموزش خبرنگاری در سطح مقدماتی ، برگزاری پنجمین کارگاه آموزش روزنامه نگاری در سطح تکمیلی ، تشکیل پنج مورد جلسات کمیته های تخصصی اتاق فکر انجمن روزنامه نگاران و ثبت نام از 15 نفر به عنوان عضو جدید » از عمده ترین فعالیت های انجمن روزنامه نگاران است که در کنار « تهیه ی خبر و گزارش ، برگزاری مصاحبه » انجام داده است .


عباس کرم الهی در پایان از « رضا ذاکری ، منوچهر کرد ، علی طالبی رئیس انجمن هنرهای تجسمی ، عیسی کرملاچعب ، سعید چنانه ، کریم ستاوی ، علیرضا کریمی ، داریوش پارسا ، فائقه شیرک ، مینا جمشیدی فر ، فرح حیازی ، فروغ پور احمدی ، کبری قیاسوند وعبدالرضا لالوند رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر شوش ، حجت الاسلام محمد جواد حسینوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، مهندس زمانی شهردار ، مجتبی دیناروند رئیس اداره ی آموزش و پرورش »  به خاطر همکاری در این همایش قدردانی نمود و از روح اله پورطالب ، محمد آل کثیر و سیده مریم فدایی (مدیر مسئول و خبرنگاران پایگاه خبری تحلیلی شوش 24 ) ، علی سعدی ( مدیر مسئول هفته نامه ی صدای کرخه ) ، عارف شریفی و سجاد عبیدی پور (سرپرست و خبرنگار خبرگزاری فارس) ، علی روسی ( گزارشگر سیمای خوزستان ) ، سید مهدی موسوی ـ سید رسول موسوی و حسن رشنو ( گزارشگر ، عکاس خبرنگار و خبرنگار خبرگزاری بین المللی الاهواز ) ، مجتبی پناهی ( خبرنگار خبرگزاری ایرنا ) ، امید کرد ( مدیر مسئول پایگاه خبری ایران انا ) ، هوشنگ سالاری ( مدیر مسئول پایگاه خبری آوای شوش ) ، رضا کرد ( خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی روناش ) ، یاسین بداوی و علی احمدی(مدیر مسئول و خبرنگار پایگاه خبری نسیم شوش ) ، قاسم منصور آل کثیر (خبرنگار خبرگزاری مهر و روزنامه ی همشهری ) ، سید حسن شاه حسینی و فاطمه سواری ( گزارشگر و خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح شوش ) ، احمد معین ، مهدی کرم الهی ، جنان پور منصوری و وحید صبوری ( گزارشگران و خبرنگاران پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز) و سمیه اکبری ( خبرنگار پایگاه خبری شوشان و روزنامه ی فرهنگ جنوب ) به خاطر تلاش در پوشش اخبار و رویدادهای شهرستان شوش تشکر نمود .


 

شایان ذکر است « خوانش شعر توسط رحمن ایزدی و مصطفی رحیم خانی ، اجرای گروه تواسیح حضرت دانیال نبی(ع) و تجلیل از خانواده های شهید سید محمدکاظم دانش ، شهید فریدون سگوند و درگذشتگان اصحاب و رسانه ی شهرستان شوش ، زنده یاد عبدالرضا معمار زاده ـ اصغر شریفی ، سید محمد فاضلی زاده ، خداکرم سگوند ، علی سیفی ، ناجح گل گلی ، حمید تیماو و پیوند رجبی » تجلیل به عمل آمد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست