10052024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۵۲۰5188

در پلاتوی استاد سید جلال حسینی از اصحاب رسانه شوش تجلیل شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ زهرا حیدری نیا

به همت  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ فرمانداری و امام جمعه در پلاتوی استاد سید جلال حسینی از جمعی از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 10 صبح روز شنبه 20 مردادماه 1403 آئین تجلیل از اصحاب رسانه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری محمدرضا تریچی با حضور« حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ی شهرستان شوش ـ  مهنس محسن حویزه فرماندار ـ معاونین فرمانداری ـ مهندس سید عبدالحسین حسینی شهردار ـ شرفی رئیس دفتر نماینده شهرستان های شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی ـ رئیس شورای اسلامی شهر شوش ـ مهندس علی اصغر حسینی نیک بخشدار بخش مرکزی ـ علیرضا چرخابی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه »  در پلاتوی استاد سبد جلال حسینی برگزار شد .

ریس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش  اصحاب رسانه شوش را نسبت به شهرستان های همجوار فعالتر و پویا تر دانست و گفت : خبرنگاران شهرستان شوش باید یک تشکل داشته باشند و آن خانه ی مطبوعات در استان خوزستان است آگر حداقل 20 نفر از خبرنگاران شوش واجد شرایط باشند و در خانه ی مطبوعات استان ثبت نام کنند یه شعبه به شوش داده خواهد شد در حای که تاکنون طی این چند سال فقط دو نفر ثبت نام کرده اند .


وی خطاب به آن دسته از عزیزانی که قصد دارند پایگاه خبری راه اندازی کنند کافیست که ماهی یک خبر در آن پایگاه منتشر کنند اما قبل از آن باید در سامانه ی جمع رسانه های کشور به آدرس «https://e-rasaneh.ir/Login.aspx »  ثبت نام کنند و اصل مدارک شامل « کلیه صفحات شناسنامه ـ کارت ملی هوشمند ـ آخرین مدرک تحصیلی ـ کارت پایان خدمت « برای افراد ذکور » و کارت خبرنگاری» را در این سامانه اسکن نموده و معرفین خود را نیز در این سامانه به ثبت برسانند ؛ من هم برای شما در این سامانه تایید می کنم .


در ادامه حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل ضمن عرض نسلیت به مناسبت سالروز بی بی رقیه(س) به خبرنگاران این ایام را تبریک گفت و در این خصوص اظهار داشت : لازمه کار خبرنگاری را « سرعت ـ دقت و صحت» اخبار عنوان کرده و از خبرنگاران خواست در تهیه و انتشار اخبار   صحت و درستی اخبار را مد نظر داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده  به خبرنگاران توصیه کرد هر مطلبی را قبل از انتشار در مورد صحت و سقم آن تحقیق کنند.

وی در ادامه با اشاره به مسایل و مشکلات شهرستان شوش گفت:بسیاری از مشکلات شهرستان شوش منشا کشوری داشته و باید توجه داشت  با وجود موانع ، مسوولان تلاش خود را می کنند

وی از خبرنگاران خواست برای کمک به حل مشکلات شهرستان شوش با ایجاد موج خبری توجه مسئولان به حل مشکلات جلب کنند.

سپس مهندس محسن حویزه فرماندار شهرستان شوش ضمن تبریک هفته ی خبرنگار به اصحاب رسانه گفت : فرماندار شوش: مطالبه گری لازمه کار خبرنگاری است .

فرماندار شوش مطالبه گری را لازمه کار خبرنگاری دانست و گفت: اگر این مطالبه گری در تعامل و هماهنگی با مسئولان دستگاه های مربوطه باشد قطعا زودتر به نتیجه خواهد رسید

مهندس حویزه افزود: اگر مطالبه گری از سوی اصحاب رسانه به درستی صورت نگیرد نه تنها مشکلی از مشکلات شهرستان برطرف نخواهدشد بلکه موجب بدبینی شده و فضای جامعه را ملتهب خواهد کرد.

فرماندار شوش همچنین به روسای ادارات توصیه کرد با اعتماد به اصحاب رسانه مواردی را که پیگیری های آنها در خصوص آنها به نتیجه نرسیده با اصحاب رسانه در میان بگذارند تا با ایجاد موج مطالبه گری ، مسئولان بالادستی را در خصوص انها حساس کرده تا پیگیری کنند.

تشکیل کمیته اندیشه ورزی در شوش

مهندس حویزه در ادامه پیشنهاد تشکیل کمیته اندیشه ورزی حلقه واسطه مطالبه گری برای کمک به حل مشکلات و چالش های این شهرستان با کمک خبرنگاران و اصحاب رسانه داد و گفت: این کمیته می تواند مهمترین چالش ها و مطالبات مردم شهرستان شوش را رصد و در قالب طرح و برنامه برای پیگیری به مسئولان مربوطه ارایه نماید.


وی در خاتمه به نقش خبر و نیز اهمیت و جایگاه مهم خبرنگاران در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: قلم و خبر موضوع مهمی است که به واسطه اهمیت آن  خداوند به آن قسم یاد کرده است.

در ادامه « علی سعدی مدیر مسئول نشریه صدای کرخه ـ حمید چعب خبرنگار دادرسانه ـ عباس کرم الهی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز ـ استاد جعفر دیناروند نماینده پایگاه خبری ایرا انا  و محمد خانه زر یکی از خبرنگاران» نکته نظرت خود را بیان نمودند.

عباس کرم الهی گفت : شهرستان کرخه از شهرستان شوش جدا شد جمعیت شهر شوش کاهش یافت و نه نیروی انتظامی توسعه یافت و نه شهرداری توانست معاونت فرهنگی داشته باشد در حالی که اگر جمعیت « روستای شهید دانش ـ ابوذر غفاری ـ شهرک دانیال و شهرک سلمان جز محدوده شهر محسوب شوند هم می توان شهرداری مناطق داشت و معاونت فرهنگی به شهرداری مرکزی تزریق گردد و از طرفی نیروی انتظامی می تواند با توسعه ی کلانتری مناطق ؛ تجهیزات و نیروی انسانی را افزایش دهد

درپایان باهدالوح وهدیه ازخبرنگاران وفعالین فضای مجازی درشهرستان های شوش وکرخه تجلیل بعمل آمد.


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست