10052024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۵۲۲5189

در شانزدهمین سفر استانی مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مناطق محروم از پیشکسوت رسانه و تئاتر شوش دیدار نمود

مهدی کرم الهی ـ خبرنگار شوش نیوز

عکس ـ قاسم چعباوی

روز دوشنبه 22 مردادماه 1403 همزمان با روز «  بزرگداشت سلمان فارسی ـ روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی و روز شهادت  حضرت امام حسن مجتبی(ع) به روایتی » ـ «مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در امور مناطق محروم به همراه مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ـ فرماندار شهرستان شوش ـ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان شوش ـ کارشناس فرهنگی این اداره و جمعی از خبرنگاران تهران ـ مرکز استان خوزستان و محلی»  به مناسبت روز خبرنگار از پیشکوت رسانه و تئاتر شوش  دیدار نمود .

به گزارش شوش نیوز « دکتر احمد مقیمی مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و اسلامی ـ مهندس محسن حویزه فرماندار شهرستان شوش ـ مجتبی رحیمی معاون منابع انسانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ـ عیرضا چرخابی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ـ رضا ذاکری کارشناس فرهنگی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران تهران ـ اهواز و  شوش » در شانزدهمین سفر استانی  از غباس کرم الهی پیشکسوت رسانه و تئاتر شوش دیدار نمود .


دکتر مقیمی پس از آشنایی با این پیشکسوت که روحیه ی بالایی دارد گفت : عضویت شما در صندوق اعتباری هنر دائمی خواهد شد و دیگر نیازی به تمدید نخواهی داشت .

وی افزود : یکدستگاه ویلچر برقی از بهترین نوع آن خریداری و به عباس کرم الهی هدیه داده می شود تا برای تردد به اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلی نداشته باشد .


دکتر مجیذ منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در خصوص منحل شدن انجمن روزنامه نگاران گفت : ما نمی توانیم به عقب برگردیم و انجمنی را که منحل شده احیا کنیم اما می توانیم اولین شعبه ی خانه ی مطبوعات را در شوش دایر کنیم و یکی را به عنوان رابط معرفی کنیم تا بتواند آمار اعضا را به 20 نفر برساند  ؛ در چنین صورتی اولین شعبه بعد از اهواز در شهرستان شوش فعالیت خود را شروع می کند .

مهندس حویزه با تماس تلفنی که با شهردار شوش داشت گفت : فردا جدول کوچه ی دکتر خلف تفاخ محل سکونت عباس کرم الهی لایروبی شده و از نزدیک با ایشان هم دیداری داشته باشید ضمن اینکه حداکثر تا یک ماه آینده نسبت به همسطح سازی کوچه اقدام شود .


در ادامه عباس کرم الهی در پاسخ یک خبرنگار تهرانی که پرسید ما چطور می توانیم امام خمینی (ره ) را بشناسیم گفت : با  گذشت سه  دهه  از ضایعه درگذشت امام خمینی( ره ) ، بسیاری از کسانی که دوره حیات ایشان را ندیده اند دوست دارند تا بدانند ایشان چه کسی بود و در دوران عمرش چه کرد؟ چگونه او توانست اعتماد اکثریت مردم ایران را به خود جلب کند به طوری که بسیاری از انسانها حاضر بودند برای اهداف و آرمانهای او فداکاری کنند. چرا و چگونه توانست نظام شاهنشاهی در ایران را کنار بزند و برای اولین بار در ایران، نظام جمهوری را با محتوای اسلامی برپا کند. آیا او برای قیام و حرکت ضد دیکتاتوری خود دارای تئوری و نظریه بود؟ آیا برای رسیدن به آرمانها و اهدافش دارای راهبرد و استراتژی بود؟ از چه شیوه ها و تاکتیک هایی برای نیل به اهدافش استفاده می کرد؟ و چه روش ها و تاکتیک هایی را جائز نمی دانست؟ آیا برای رسیدن به اهداف خود از هر وسیله ای استفاده می کرد و به تعبیری آیا در رفتار او، هدف وسیله را توجیه می کرد؟ آیا وضعیت فعلی کشور همان چیزی است که امام خمینی به دنبال آن بود؟ مردم در برپایی نظام جمهوری اسلامی چه زیبایی ها و خوبی هایی را می دیدند که حکومت شاهنشاهی فاقد آنها بود؟ چه چیزی باعث شد تا اکثریت مردم ایران در یک همه پرسی آزاد به نظام جدید با اسم جمهوری اسلامی رأی بدهند؟ نگاه او به مقولاتی مانند «حکمرانی» ، «اقتصاد» ، «توسعه» و «پیشرفت»کشور چگونه بوده است؟

عباس کرم الهی افزود : بنابراین برای پاسخ به این نوع سئولات ، شناخت درست این شخصیت بی نظیر و تأثیرگذار در تاریخ معاصر ایران برای بسیاری از ایرانیان و علاقمندان به تحولات 70 ساله اخیر کشور لازم و حتی خیلی پرجاذبه و درس آموز است. امام خمینی دارای فکر پویا و ذهن ورزیده ای بود و از دوران جوانی به فکر برپایی حاکمیت اسلامی به جای نظام شاهنشاهی موروثی بود. او دارای اندیشه نظری یا تئوریک برای چگونگی مبارزه با استبداد بود. نظریه او برپایی جمهوری اسلامی مبتنی بر نظریه ولایت فقیه بود تا در کشور دیکتاتوری پدید نیاید. زیرا معتقد بود که: « اسلام یک نفر فقیه را اگر بخواهد دیکتاتوری بکند از ولایت ساقطش می کند» . البته ایشان تولی امور مسلمین و تشکیل حکومت را وابسته به آرای اکثریت مسلمین می دانست. او می گفت: « هر فردی از افراد ملت حق دارد که مستقیماً در برابر سایرین، زمامدار مسلمین را استیضاح کند و به او انتقاد کند و او باید جواب قانع کننده بدهد و در غیر این صورت، اگر برخلاف وظایف اسلامی خود عمل کرده باشد، خود به خود از مقام زمامداری معزول است» .


پیشکسوت رسانه و تئار شوش در ادامه یادآورشد : از سوی دیگر امام خمینی(ره) برای مقابله با نظام شاهنشاهی راهبرد و استراتژی داشت و از تاکتیک ها و شیوه های مناسب و اسلامی استفاده می کرد. راهبرد بود به میدان آوردن مردم علیه نظام استبدادی با تکیه بر فرهنگ مردم و برگرفته از تفکر اسلامی بود. او ظرفیت، توان و قدرت مردم را بسیار بالاتر از استعداد نهادهای امنیتی نظام سلطنتی مثل ساواک و دستگاه های انتظامی و نظامی می دانست. تاکتیک او این بود که همه فعالیت ها و کارهایش را علنی انجام مید داد و با مبارزه مخفی مخالف بود. ایشان معتقد بود که هیچکس نباید به دستگاه ظلم کمک کند و مشروع بودن و قانونی بودن نظام سلطنتی را تأیید کند. برای مخالفت با ظلم حکومت شاهنشاهی تقیه را حرام می دانست. او مهم ترین مولفه جهت عمل کردن به دین خدا را نپذیرفتن حکومت طاغوت و مقابله مسالمت آمیز با دستگاه ظلم در حد وسع هر فرد می دانست و سکوت در برابر حکومت جبار را جائز نمی دانست.


وی در پایان اظهار داشت : الان با کمی وقت بیش از این نمی توانم صحبت کنم چون از زمان نمان گذشته ولی در مجموع ما ئنسل اول انقلاب بابد برای جوانان و نوجوانان جهاد تبیین کنیم قبل از اینکه دشمنان برای آنان تحریف کنند .


در پایان دکتر احمد مقیمی با اهدا لوح تقدیر و کارت هدیه از عباس کرم الهی تجلیل نمود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست