11212024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۲۰۸5083

امام جمعه ی مهر شوش مهر گفت : هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز گز نام گذاری شد ولی شوش مظلوم است با این تمدنش ؛با وجود فتح المبین و با وجود حماسه ی8 مهر59 ؛ در تقویم رسمی کشور جایگاهی ندارد

ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

تایپ خبر ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

به همت ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش ؛ نمازسیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه این هفته جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 همزمان با« روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و روز ایمنی حمل و نقل» به مجریگری « عبدالامیربشکار» ـ تلاوت قرآن« محمد کاظمی » مؤذنی « علی دیناروند  » و قرائت زیارت آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده  در شبستان آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع)  برگزار شد .

 

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور« آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان های شوش و کرخه ـ  آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علیمه ی شوش و کرخه  ـ مهندس محسن حویزه فرماندار شهرستان شوش ـ حجت الاسلام شیخ عارف  آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ـ غلامحسین نظری رئیس کمیته ی امداد حضرت امام خمینی (ره) ـ عیسی ناصر رئیس مرکزآمورش فنی و حرفه ای شهرستان شوش ـ  مهندس علی دیناروند رئیس شورای اسلامی  شهرستان شوش دانیال (ع) مهدی اسلامی پناه عضوشورای اسلامی شهر شوش  ـ فروغ پور احمدی مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده ـ دکتر حمیلا چرنگ عضو شورای اسلامی شهر شوش ـ جمعی از اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع)  ـ جمعی از عشایرغیورعرب ؛ لر و بختیاری  ؛ جمعی از هنرمندان ، اصحاب رسانه و مطبوعات ؛جمعی  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بانوان»؛  نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در شبستان آستانه حرم دانیال نبی(ع) برگزار شد .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ ك لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش به نعمت هدایت به عنوان بزرگترین موهبت الهی اشاره کرد و گفت : یکی از بزرگترین نعمت هایی که خداوند عالم به انسان مؤمن عنایت کرده و یکی از موهبت های الهی نعمت هدایت است . این که ما حداقل در شبانه روز 10 بار این دعا و درخواست را از خداوند عالم دارد که « هْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ» این نعمت هدایت ار این تکرار مشخص می شوذ که بزرگترین نعمت و خداوند عالم این را به واسطه ی انبیاء به بشر و انسان داد.

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : این هدایتی که خداوند به وسیله ی انبیاء داده در مرتبه ی بعد از نبی این هذایت به وسیله ی عالمان صورت می گیرد همان که در آیه س 44 از سوره ی مبارکه ی مائده می فرماید «إِنَّا أَنْزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِيهَا هُدًى وَنُورٌ ۚ يَحْكُمُ بِهَا النَّبِيُّونَ الَّذِينَ أَسْلَمُوا لِلَّذِينَ هَادُوا وَالرَّبَّانِيُّونَ وَالْأَحْبَارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِنْ كِتَابِ اللَّهِ وَكَانُوا عَلَيْهِ شُهَدَاءَ ۚ فَلَا تَخْشَوُا النَّاسَ وَاخْشَوْنِ وَلَا تَشْتَرُوا بِآيَاتِي ثَمَنًا قَلِيلًا ۚ وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ/// ما تورات را فرستادیم که در آن هدایت و روشنایی است و پیغمبرانی که تسلیم امر خدا هستند بدان کتاب بر یهودان حکم کنند و نیز خداشناسان و علمایی که مأمور نگهبانی (احکام) کتاب خدا هستند و بر (صدق) آن گواهی دادند. پس هرگز (در اجرای احکام) از کسی نترسید و از (انتقام) من بترسید و آیات مرا به بهای اندک معامله نکنید، که هر کس به خلاف آنچه خدا فرستاده حکم کند چنین کس از کافران خواهد بود.» این ربانیون همان علمایی هستند که بعد از پیامبر این کار هدایت را به عهده دارند ؛ این هدایت در جامعه ی امروزِ ما علاوه بر علما به عهده ی معلم هم هست .


 

حجت الااسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه خاطر نشان نمود :یعنی اینکه معلم نمی تواند بگوید من فقط آمدم به صرف درس دادن و دانش آموز را فقط در این یک بعد کار انجام بدهم ؛ نه . همانطوره که در آیه ی 2 ار سوره ی مبارکه ی جمعه آمده است « هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ///اوست خدایی که میان عرب امّی (یعنی قومی که خواندن و نوشتن نمی‌دانستند) پیغمبری بزرگوار از همان مردم برانگیخت که بر آنان آیات وحی خدا تلاوت می‌کند و آنها را (از لوث جهل و اخلاق زشت) پاک می‌سازد و شریعت و احکام کتاب سماوی و حکمت الهی می‌آموزد و همانا پیش از این همه در ورطه جهالت و گمراهی آشکار بودند.» پرورش و آموزش همزمان باید صورت بگیرد ؛ این شغل معلمی که حضرت امام راحل فرمود « شغل معلمی شغل انبیاست » یعنی همین ؛ یعنی هدایتگری باید در کار معلم صورت بگیرد ؛ ارزش کار معلم این است . این که روز شهادت شهید بزرگوار ؛ آن استاد عظیم اشأن علامه ی مطهری به نام روز معلم نامگذاری می شود ؛ به همین واسطه است که کار معلم صرفا آموزش نیست . وقتی اهمیت کارمشخص شود ؛ وقتی تاریخ را مطالعه بکنیم و حوادث تاریخی را ببینیم و این اهمیت را بفهمیم و در کنار هم قرار بدهیم آن وقت فعالیت دشمن بیشتر برای ما روش می شود .

 

وی افزود : امروز دشمن با یک جنگ ترکیبی که آمده و آن بعد اصلی جنگ ترکیبی که راه انداخته جنگ شناختی است و تمام ابزار و کارها یش را نسبت به جنگ شناختی فعال کرده و دارذ کار انجام می دهد ؛ چون قدرت نظامی شمل را می دانند خیلی فضا را به سمت جنگ رو در روی مسلحانه نمی برند ؛ بله گاهی اوقات اتفاقاتی را رقم می زنند در همان حد هم نگه می دارند آخرش هم می گویند ما با ایران سر جنگ نداریم ولی نه اینکه جنگ نباشد ؛ جنگ را سالیان سال است طراحی کردند ؛ دارند کار می کنند ؛ اما این جنگی که دارند انجام می دهند ؛ جنگ شناختی است .این جنگ شناختی اثر و ثمرش می شود همان در سال 1401 نمونه ایی از آن را دیدید و امروز هم دنبال طرح های جدیدند ؛ جنگ شناختی هم همان اثرگذاری و تغییر در ادراک و فهم است ؛ تعریف ما از حجاب تغییر پیدا کند و تغییر باورها , این می شود جنگ شناختی . یا به تعبیر همگی و دقیقترش « اندلوسازی کشور» ما از اندولوس خیلی حرف زدیم ولی شاید نسبت به موضوغ ریز نشدیم  ؛ انداوس چیزی در حدود 800 سال تمدن اسلامی دز اونجا شکل گرفت ,یعنی وقتی در سال 92 هجری قمری فتح آن صورت گرفت 8 قرن مسلمانان اونجا حاکم بودند ؛ علمای بزرگ و متفکرین بزرگ  آنجا شکل گرفت . بیائیم و نسبت به جنگ شناختی کار بکنیم ؛ این کلام خود غربی ها نسبت به اندولوس و آن توسعه ی علمی  غرب صورت گرفت موید کاراست . خیلی جالب است بدانید که سر منشأ هر دو طرف انگلیسی ها بودند ؛ یعنی آمدند انگلیس ها پول دادن تا نوشته شود و به آن شبکه ی ماهواره ای پول دادند تا بر علیه این کتاب کار انجام بدهد به خاطر اینکه شما را مشغول کنند.


 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل به تعبیر انگلیسی ها در این خصوص اشاره کرد و گفت :به تعبییر  آنها تفرق بنداز و حکومت کن ؛ گروهی را به هم مشغول بکنند ؛ این گروه سرگرم شوند گروه دیگر کار خود را انجام بدهند؛ یکی از کارهایی که معمولاا دشمن انجام می دهد همین کار است , همه درگیر هم شوند ؛ دشمن هم کار خودش را انجام بدهد وسود خودش را ببرد ؛ اینکه مقام معظم رهبری بارها و بارها حتی در سخنرانی خودش در عید سعید فطر فرمودند : « مسئله ی اصلی اتحاد است » مسئله این است که ما با هم باشیم برای صعود به قله و دومین کار ترویج فساد اخلاقی است اینکه بحث حجاب مطرح می شود می گویند آقا شما حجاب مگه چه مشکلی دارد اتفاقایکی از پایه های سقوط اندولوس همین بود وقتی که فساد رواج پیدا کرد؛ بی بند و باری رواج پیدا کرد به راحتی شما می توانید یک حکومت را صاحب بشید و بر گرده ی مردم سوار شوید به راحتی می توانید این کار را انجام بدهید . رمز و راز قصه ی 8 سال دفاع مقدس که دشمن با اون دبدبه و کبکبه ی خودش و اون لوازم به روز خودش با اون کشورهایی که پشت سرش بودند نتونست کاری را از پیش ببرد چه چیزی عاملش بود ؟ مگر منویت جوانان مانبود ؟مگه کسانی در خط مقدم جبهه نبودند که نمازشب خود را فراموش نمی کردند ؟مگر کسانی نبودند که در لحظه ی بزنگاه توسلشان به ائمه اطهار(ع)گره از کارشون باز می کرد ؛ دشمن می خواهد این را از ما بگیرد ؛ این روح معنویت را از ما بگیرد وقتی فساد رواج پیدا کرد به راحتی می تواند بر گرده ی ما سوار شود ؛ تاریخ برای ما درس است ؛ تاریخ گره گشاه است برای ما ؛ بریم بخوانیم ؛ اندولوس این نیست که دو روز مسلمانان آمدند و روز سوم کفار آمدند مسلمانان را بیرون انداختند نه 800 سال مسلمانان حکومت کذدند ؛ متفکران بزرگ شکل گرفت ؛ مراقب باشیم دشمن همیشه در حال برنامه ریزی است ؛ مراقب نقشه های دشمن باشیم ؛ مراقب راهبرد دشمن باشیم .« خدایا بارپروردگارا عاقبت همه ی ما را ختم بخیر بگردان ـ ظهور امام زمان(عج) را نزذیک و نزدیکتر بگردان  ـ ما را از یاران واقعی اش قرار بده ـ رهبر معظم انقلاب را طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ شر اشرار را به خودشان بازگردان ـ اسلام و مسلمین را نصرت عنایت بفرما .»

 

 امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين..... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله . »  بار ديگر ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را  به تقوای الهی دعوت می کنم .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه ی خطبه ی دوم به نامه ی 53 از نهج البلاغه امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) اشاره کرد و گفت :« وَتَفَقَّدْ أَمْرَ الْخَرَاجِ بِمَا يُصْلِحُ أَهْلَهُ، فَإِنَّ فِي صَلاَحِهِ وَصَلاَحِهِمْ صَلاَحاً لِمَنْ سِوَاهُمْ، وَلاَ صَلاَحَ لِمَنْ سِوَاهُمْ إِلاَّ بِهِمْ، لاَِنَّ النَّاسَ کُلَّهُمْ عِيَالٌ عَلَى الْخَرَاجِ وَأَهْلِهِ. وَلْيَکُنْ نَظَرُکَ فِي عِمَارَةِ الاَْرْضِ أَبْلَغَ مِنْ نَظَرِکَ فِي اسْتِجْلاَبِ الْخَرَاجِ، لاَِنَّ ذَلِکَ لاَ يُدْرَکُ إِلاَّ بِالْعِمَارَةِ؛ وَمَنْ طَلَبَ الْخَرَاجَ بِغَيْرِ عِمَارَة أَخْرَبَ الْبِلاَدَ، وَأَهْلَکَ الْعِبَادَ، وَلَمْ يَسْتَقِمْ أَمْرُهُ إِلاَّ قَلِيلاً. فَإِنْ شَکَوْا ثِقَلاً أَوْ عِلَّةً، أَوِ انْقِطَاعَ شِرْب أَوْ بَالَّة، أَوْ إِحَالَةَ أَرْض اغْتَمَرَهَا غَرَقٌ، أَوْ أَجْحَفَ بِهَا عَطَشٌ، خَفَّفْتَ عَنْهُمْ بِمَا تَرْجُو أَنْ يَصْلُحَ بِهِ أَمْرُهُمْ؛ وَلاَ يَثْقُلَنَّ عَلَيْکَ شَيْءٌ خَفَّفْتَ بِهِ الْمَؤُونَةَ عَنْهُمْ، فَإِنَّهُ ذُخْرٌ يَعُودُونَ بِهِ عَلَيْکَ فِي عِمَارَةِ بِلاَدِکَ وَتَزْيِينِ وِلاَيَتِکَ، مَعَ اسْتِجْلاَبِکَ حُسْنَ ثَنَائِهِمْ، وَتَبَجُّحِکَ بِاسْتِفَاضَةِ الْعَدْلِ فِيهِمْ، مُعْتَمِداً فَضْلَ قُوَّتِهِمْ بِمَا ذَخَرْتَ عِنْدَهُمْ مِنْ إِجْمَامِکَ لَهُمْ، وَالثِّقَةَ مِنْهُمْ بِمَا عَوَّدْتَهُمْ مِنْ عَدْلِکَ عَلَيْهِمْ وَرِفْقِکَ بِهِمْ؛ فَرُبَّمَا حَدَثَ مِنَ الاُْمُورِ مَا إِذَا عَوَّلْتَ فِيهِ عَلَيْهِمْ مِنْ بَعْدُ احْتَمَلُوهُ طَيِّبَةً أَنْفُسُهُمْ بِهِ، فَإِنَّ الْعُمْرَانَ مُحْتَمِلٌ مَا حَمَّلْتَهُ؛ وَإِنَّمَا يُؤْتَى خَرَابُ الاَْرْضِ مِنْ إِعْوَازِ أَهْلِهَا، وَإِنَّمَا يُعْوِزُ أَهْلُهَا لاِِشْرَافِ أَنْفُسِ الْوُلاَةِ عَلَى الْجَمْعِ، وَسُوءِ ظَنِّهِمْ بِالْبَقَاءِ، وَقِلَّةِ انْتِفَاعِهِمْ بِالْعِبَرِ./// در كار خراج نيكو نظر كن، به گونه اى كه به صلاح خراج گزاران باشد. زيرا صلاح كار خراج و خراج گزاران، صلاح كار ديگران است و ديگران حالشان نيكو نشود، مگر به نيكوشدن حال خراج گزاران، زيرا همه مردم روزيخوار خراج و خراج گزاران اند.

 

ولى بايد بيش از تحصيل خراج در انديشه زمين باشى، زيرا خراج حاصل نشود، مگر به آبادانى زمين و هر كه خراج طلبد و زمين را آباد نسازد، شهرها و مردم را هلاك كرده است و كارش استقامت نيابد، مگر اندكى.

 

هرگاه از سنگينى خراج يا آفت محصول يا بريدن آب يا نيامدن باران يا دگرگون شدن زمين، چون در آب فرو رفتن آن يا بى آبى، شكايت نزد تو آوردند، از هزينه و رنجشان بكاه، آن قدر كه اميد مى دارى كه كارشان را سامان دهد. و كاستن از خراج بر تو گران نيايد، زيرا اندوخته اى شود براى آبادانى بلاد تو و زيور حكومت تو باشد، كه ستايش آنها را به خود جلب كرده اى و سبب شادمانى دل تو گردد، كه عدالت را در ميانشان گسترده اى و به افزودن ارزاقشان و به آنچه در نزد ايشان اندوخته اى از آسايش خاطرشان و اعتمادشان به دادگرى خود و مدارا در حق ايشان، براى خود تكيه گاهى استوار ساخته اى.


 

چه بسا كارها پيش آيد كه اگر رفع مشكل را بر عهده آنها گذارى، به خوشدلى به انجامش رسانند. زيرا چون بلاد آباد گردد، هر چه بر عهده مردمش نهى، انجام دهند كه ويرانى زمين را تنگدستى مردم آن سبب شود و مردم زمانى تنگدست گردند كه همت واليان، همه گرد آوردن مال بود و به ماندن خود بر سر كار اطمينان نداشته باشند و از آنچه مايه عبرت است، سود برنگيرن در اون توصیه ای که آقا امیرالمؤمنین به مالک اشتر دارد یک نکته ی دقیق و مهمی را بیان می کند ؛ از دیدگاه فلسفی اگر مورد تحلیل وبررسی قرار گیرد می توان نقادانه به آن پرداخت و یک بار هم نه نکته ایی است که در کف جامعه قرار دارد ؛ این حرف از آن قبیل مورد نظر است و در جامعه قابل رویت است و دیده می شود می فرماید ویرانی زمین از تنگ دستی مردم است ؛ اگر مردم یک جامعه ایی تنگ دست و فقیر بشودند ؛ سفره ی آنها کوچک شود ؛ وضع اقتصادی آنها خراب باشد ؛ این باعث ویرانی می شود؛ توصیه امیرالمؤمنین به مالک است . 

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه یادآور شد : درست است اقتصاد در اسلام اصل نیست ولی ابزاریست برای سعادت . همانطور که فرمود « اگر فقر وارد یک جایی شود ایمان از دری دیگر خارج می شود » این خیلی نکته ی مهمی است ؛ وباید به این توجه کرد؛ گاهی اوقات آدم تعجب می کند بعضی وقتها فکر می کنیم جلوی دوربین مخفی هستیم گاهی وقتها به یک مجموعه ای امید دارد ولی مدل رفتاری یک سری آدم ها عجیب است وقتی شما می بینید یک مجموعه ای می دود تا مشکل مردم را حل کند بعد می بینی آدم هایی در این مجموعه مثلا معاون رئیس جمهور در این اوضاع معیشتی مردم ؛ مشکلات مسکن مردم ؛ مشکلات ازدواج مردم ؛ مشکلات بیکاری و اشتغال جوانان ؛ دنبال این باشد که در کارت ملی نام پدر و مادر قرار بگیرد ؛اولا این قصه یک طرفش برمی گردد سنذ 2030 که مقام معظم رهبری بارها فرمودند و هشدار دادند که شاید خیلی ها نرفته باشند و یا نخوانده باشند ولی عمق فساد در آن سندی است که دشمنان چیزی که در خطبه ی اول گفتم در مورد فساد اخلاقی مربوط به همین سند 2030 است که البته این سند 2030  سابقه ای دارد از سنه ی هزاره شروع شد سال 2000 اون سند امضاء شد و به دنبال این بودند که تا سال 2015 محقق شود که محقق نشد سال 2015 آمدن همان سند را تدوین کردند که تا سال 2030 محقق بشود که اگر به نتیجه نرسیدند دوباره سند جدیدی را تدوین کنند . یعنی ایکه شما بیائید یحث مادر را در کارت ملی پیش بکشید قصه اش مشخص است که چه اتفاقی می خواهد بیوفتد ولی فایده اش برای جامعه ی ما چیست؟ حال من اسم مادرم در کارت ملی ام باشد یا نام پدرم باشد آیا مشکل اقتصادی ام حل می شود ؟ می خواهند یک دعوایی را راه بندازند کلی رسانه های ما را معطل این کنند سر حرف خانمی که این حرف را زده است  .

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده در بخش پایانی خطبه ی دوم خاطر نشان نمود :خیلی خدا را سپاسگذاریم از اینکه نام گز هم در تقویم رسمی کشور وارد شد «هفتم اردیبهشت ماه روز گز نام گذاری شد ولی  شوش مظلوم است  با این تمدنش ؛با وجود فتح المبین و با وجود حماسه ی8 مهر59   ؛ در تقویم رسمی کشور جایگاهی ندارد» ؛ آقا فکری بکنید ؛ آقای وریرفرهنگ و ارشاد اسلامی  رقته تمام تلاشش را کرده که نام گز را درتفویم هم قرار گرفت .« خدایا بارپروردگارا عاقبت همه ی ما را ختم بخیر بگردان ـ ظهور امام زمان(عج) را نزذیک و نزدیکتر بگردان  ـ ما را از یاران واقعی اش قرار بده ـ رهبر معظم انقلاب را طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ شر اشرار را به خودشان بازگردان ـ اسلام و مسلمین را نصرت عنایت بفرما .»

 

ضمنا علی دیناروند رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش دانیال(ع)به عنوان سخنران پیش از خطبه ها به ایراد سخنرانی پرداخت  .


 

از دیگر برنامه های این هفته می توان به پاسخگویی اعضای شورای اسلامی شهر شوش به نمازگزاران و « قرائت زیارت آل یاسین توسط حاج عبدالرحیم انصاری » نام برد و باد و خاطره ی شهدای شهرستان شوش از 8 الی 14 اردیبهشت ماه را گرامی داشت ؛  شهدایی نظیر « شهید منصور قماشی  ـ شهید علی دیناروند ـ شهید عبدالکریم بالوئی « شهید کاظم احمدی « شهید احمد پاپی چغاپهن ـ شهید عبدالحین نادی ـ شهید فارس مینایی ـ شهید مظفر کله و شهید فهد النوری»

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست