07062024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۱۰۱۶1424

رئیس هیئت مدیره ی انجمن روزنامه نگاران مطرح کرد : آخرین مهلت داوطلبی در هیئت مدیره و بازرسان انجمن روزنامه نگاران را روز یکشنبه 20 دیماه اعلام کرد .

کریم ستاوی  ـ خبرنگار شوش نیوز

به گزارش شوش نیوز ؛ عباس کرم الهی امروز چهارشنبه 16 دیماه 1394 ساعت 16:30 صبح چهل و یکمین جلسه ی هیئت مدیره ی انجمن روزنامه نگاران با حضور اکثریت اعضای هیئت مدیره در دفتر انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش برگزار شد .

 در این جلسه رئیس هیئت مدیره ابتدا در مورد انتخابات روز جمعه7 اسفند گفت : در اسلام برای هریک از افعال مکلفین حکمی است و هریک از فعالیت های افراد مکلف در زمینه های « خوردن، خوابیدن، ازدواج ، اشتغال، کار، تولید، صنعت ، مسائل اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی » در اسلام دارای یک حکمی است و هیچ فعلی و حرکتی و کاری در اسلام نیست مگر این که در فقه اسلام دارای حکم و لا و نعم دارد ، انتخابات نیز در کشوراسلامی ایران ، که دارای حکومت اسلامی و توحیدی است برای خودش حکم و فقه و لا و نعم  است و یکی از ابعاد انتخابات، فقه انتخاباتی به معنای واجب و حرام در انتخابات است که برخی فعالیت ها در انتخابات واجب، و برخی دیگر حرام است.

وی افزود : رای دادن ،  « یک فریضه ی سیاسی ملی و سیاسی الهی است »  ، مانند نماز جمعه که فریضه و واجب است، اما فریضه عبادی، سیاسی است که هم عبادت است و هم سیاست است.


عباس کرم الهی در ادامه اظهار داشت : همه ی  کسانی که واجد شرایط رأی دادن هستند بر آنها واجب عینی است و رأی دادن در انتخابات ؛  « فریضه سیاسی، الهی و واجب عینی است » و اگر دیگران رأی دادند تکلیف رأی از ما  اصحاب رسانه و مطبوعات ساقط نمی شود، مانند این که دیگران استراحت کنند اما خستگی ما برطرف شود، بنابراین هرکسی خودش باید استراحت کند تا خستگی اش رفع شود.

رئیس هیئت مدیره ی انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش  بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به فراهم نمودن مشارکت حداکثری ، تصریح نمود : فرماندار و امام جمعه ی شهرستان شهرستان شوش با توجه به منویات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای « مدظله العالی» ، معمولا در مصاحبه های خود مشارکت حداکثری را بیان می کنند یعنی نصف به علاوه یک که به لحاظ حقوقی درست است و در همه نظام های سیاسی دنیا ملاک شرکت و مشارکت حداکثری است که این مسأله حقوقی انتخابات است، اما از نظر فقهی مشارکت حداکثری کافی نیست و همه واجدین شرایط باید در انتخابات شرکت کنند و من به نمایندگی از طرف کلیه ی دست اندرکاران اصحاب رسانه و مطبوعات نظیر « صاحب امتیاز نشریات ـ مدیر مسئولان ، سردبیران ، شوراهای نویسندگان(هیئت های تحریریه ) ، روزنامه نگاران ، خبرنگاران ، عکاسان خبرنگار ، مقاله نویسان، طراحان گرافیک مطبوعات و اعضای اتاق فکر انجمن روزنامه نگاران و کانون پیشکسوتان مطبوعات شهرستان شوش ، اعلام می کنم که روز جمعه 7 اسنفد 1394 پای صندوق های اخذ رأی حاضر می شویم و با انتخاب نمایندگان اصلح خود برای ورود به مجلس خبرگان رهبری و تجدید پیمانی دوباره با مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای«مدظله العالی» ثابت خواهیم کرد که هیچ احدی نمی تواند به آقا هتک حرمت کند و از طرفی با انتخاب نماینده ای لایق ، ولایتمدار، قانونمند و عدالت محور از بین 19 کاندید ، برای تصمیم گیری چشم انداز 4 سال آینده ی کهن شهر ایران زمین ؛ شوش دانیال(ع) سهیم خواهیم بود .

عباس کرم الهی در ادامه به برگزاری سومین یادواره ی شهدای مطبوعات اشاره کرد و خاطر نشان نمود : قرار بر این بود که در نیمه ی دوم دیماه با مشارکت ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش سومین یادواره ی شهدای مطبوعات « شهید سید محمدکاظم دانش ـ سردبیر بخش سیاسی ماهنامه ی مکتب اسلام و شهید فریدون سگوند ـ خبرنگار هفته نامه ی کیهان بچه ها » برگزارشود ؛ اما بنا به مصوبات جلسه شورای اداری و به دستور مهندس نجاتی فرماندار شهرستان شوش به منظور این که قرار است روز جمعه 7 اسفند 1394 انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره ی مجلس خبرگان رهبری برگزار شود ، لذا به خاطر حضور احتمالی کاندیدها در یادواره ی شهدای مطبوعات ؛ این همایش بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی  برگزار خواهد شد .


رئیس کانون پیشکسوتان مطبوعات شهرستان شوش در ادامه به مواد « تبصره 2 از ماده ی  59 او ماده 64 »  قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشاره کرد و گفت : رسالت خبرنگاری ایجاد می کند که به صورت مستقیم و در دنیای مجازی که ممکن است کل دنیا مشاهده کنند از هیچ کاندیدی جانب داری نکند  و بر همین اساس اعلام می کنم در صورتی که کمیته ی اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان شوش موافقت کنند شوش نیوز در هفته ای که تبلیغات مجاز است به ترتیب حروف الفبا به انتشار « رزومه ، فعالیت های گذشته ، مسئولیت ها و اهداف » آنها خواهد نمود و هیچ  طرف داری از فرد خاصی نخواهد کرد . جهت اطلاع همکاران مطبوعاتی ،  در ادامه تبصره ی 2 از ماده ی 59 و ماده ی 64 آمده است که بیشتر در این خصوص ذقت لازم را داشته باشیم :

ماده 59 - انجام هر گونه فعاليت تبليغاتي از تاريخ اعلام رسمي اسامي نامزدها براي نامزدهاي نمايندگي مجلس از صدا و سيما و ميز خطابه نماز جمعه و يا هر وسيله ديگري كه جنبه رسمي و دولتي دارد و فعاليت كارمندان در ساعات اداري و همچنين استفاده از وسايل و ساير امكانات وزارت­خانه ها، ادارات، شركت­هاي دولتي، مؤسسات وابسته به دولت، شهرداري ها، شركت ها و سازمان هاي وابسته به آنها و نهادها و مؤسساتي كه از بودجه عمومي (به هر مقدار) استفاده مي كنند و همچنين در اختيار گذاشتن وسايل و امكانات مزبور ممنوع بوده و مرتكب مجرم شناخته مي شود.

تبصره 1- مؤسسات و نهادهايي كه دارايي آنان از اموال عمومي است ، همانند بنياد مستضعفان مشمول اين ماده مي باشند.

تبصره 2 - نشريات و مطبوعات متعلق به سازمان ها ، وزارتخانه ها ، ادارات ، نهادها و مؤسسات ياد شده در متن اين ماده ، حق تبليغ براي نامزدهاي انتخاباتي را ولو به صورت درج آگهي ندارند.

ماده 64 - مطبوعات و نشريات حق ندارند آگهي يا مطالبي عليه نامزدهاي انتخاباتي درج كنند و يا برخلاف واقع مطلبي بنويسند كه دال بر انصراف گروه يا اشخاصي از نامزدهاي معين باشد و در هر صورت نامزدها حق دارند پاسخ خود را ظرف هجده ساعت پس از انتشار نشريه مزبور بدهند و آن نشريه مكلف به چاپ فوري آن طبق قانون مطبوعات مي باشد.

در صورتي كه آن نشريه منتشر نشود مسئول آن بايد با هزينه خود پاسخ نامزد را به نشريه مشابه ديگري ارسال دارد و آن نشريه مكلف به درج آن در اولين چاپ خود خواهد بود . انتشار اين گونه مطالب در غير مطبوعات نيز ممنوع است و نامزد معترض حق ‌دارد‌ نظر ‌خود را منتشر نمايد.

عباس کرم الهی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری یازدهمین دوره ی انتخابات هیئت مدیره و بازرسان انجمن روزنامه نگاران اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت : مرحله ی ثبت نام از داوطلبین از روز سه شنبه 17 آذر 1394 با انتشار فراخوان از طریق همین پایگاه خبری تحلیلی آغاز شد و تا این لحظه 15 نفر برای عضویت در هیئت مدیره عضو شده اند که 8 نفر از آنها مرد و 7 نفر زن هستند و هم چنین 5 نفر برای بازرسی داوطلب شده اند که هر 5 نفر زن هستند .

 

وی افزود : آن دسته از اعضایی که شرایط مد نظر را دارند و تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند تا پایان وقت اداری روز یکشنبه 20 دیماه 1394 فرصت دارند که به اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه نموده و فرم مخصوص را پس از ارائه ی فیش پرداختی حق عضویت مربوط به سال های 93 و 1394 پر نموده و تحویل کارشناس  فرهنگی اداره  تحویل دهند .

کرم الهی در ادامه خطاب به آن دسته از اعضایی که در ادوار گذشته عضو هیئت مدیره بوده و در این دوره مجدداً قصد ثبت نام دارند گفت  :چنین فردی حتی اگر  دارای شرایط 7 بند زیر باشد در صورتی که سوابق اجرایی و مدیریتی قابل قبولی با صلاحدید اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد ، ثبت نام وی بلامانع است ، در غیر این صورت صلاحیت این افراد احراز نخواهد شد . با توجه به مصوبات هیئت مدیره و موافقت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، شرایط به شرح زیر اعلام می گردد :

 

1 ـ دارای حداقل دو سال عضویت در انجمن روزنامه نگاران به عنوان عضوی فعال که در روز انتخابات دقیقاً دو سال عضویت وی سپری شده باشد .

2 ـ طی مدت عضویت در انجمن روزنامه نگاران حضوری مستمر در انجمن روزنامه نگاران داشته که این فعالیت به تأیید هیئت مدیره ی فعلی و تصویب هیئت اجرایی و هیئت نظارت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده باشد .

3 ـ دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم با ارائه ی تصاویر و اصل مدرک

4 ـ دارای حداقل 23 سال تمام در روز انتخابات

5 ـ ارائه ی تصویر و اصل مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی و یا دارا بودن حداقل 25 سال سابقه ی مطبوعاتی و رسانه ای به تأیید اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش .

6 ـ دارای اهداف مشخص برای عضویت در هیئت مدیره یا بازرسان که حداقل 5 مورد از اهداف خود را در فرم ثبت نام قید نموده باشد .

7 ـ حداقل  5 سال سکونت اخیر در شهرستان شوش .

این پیشکسوت مطبوعات شوش سپس به مرحله ی بعد از ثبت نام اشاره کرد و اظهار نمود : از روز دوشنبه 21 دیماه تا روز دوشنبه 28 دیماه به مدت 8 روز فرم های ثبت نام داوطلبین همراه با مدارک و فیش های واریز شده ی آنها بررسی و تطبیق داده خواهد شد و چنانچه داوطلبی یک مورد از بند های 1 تا 7 را نداشته باشند ، نام وی از فهرست داوطلبین حذف خواهد شد . و اگر فرد یا افرادی تا روز انتخابات قصد انصراف داشته باشند همان گونه که کتبی ثبت نام کرده اند می بایست فرم انصراف ا نیز به صورت کتبی پر کرده  و امضاء کند .

کرم الهی تأکید کرد: مهلت مقرر  به هیچ وجه قابل تمدید نبوده و پس از انقضای فرصت یاد شده هیچ‌گونه درخواستی پذیرفته نخواهد شد .

وی در پایان اعلام نمود : روز جمعه 2 بهمن 1394 ساعت 9:30 صبح در سالن اصلی تالار نیایش با حضور کل اعضای انجمن روزنامه نگاران انتخابات برگزار می شود و از آنجایی که از حضور اشخاص غیر عضو در این انتخابات معذور هستیم لذا ، کلیه ی اعضا توجه داشته باشند که به هیچ وجه اشخاص غیر عضو را با خود به محل برگزاری انتخابات نیاورند .

شایان ذکر است اعضای رأی دهنده در صورتی که 72 ساعت از عضویت آنها سپری شده باشد و از نظر سنی حداقل 16 سال تمام در روز انتخابات داشته باشند ، حضور آنها به عنوان عضو رأی دهنده بلامانع است .

در پایان پس از بحث و بررسی و تبادل نظر موارد اشاره شده به طور کلی مصوب شدند .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست