07062024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۳۲۵1704

اتاق فکر اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش آغاز به کار نمود

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت 10 صبح ، به همت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، اتاق فکر اداره با دو مصوبه ی مهم  فعال و آغاز به کار نمود .

 

به گزارش وش نیوز ؛ شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش با اشاره به جایگاه و اهمیت راه اندازی اتاق فکر اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آن را پارلمانی کوچک و محلی برای طرح و بررسی مسائل فرهنگی و هنری شهرستان عنوان کرد و افزود: اتاق فکر اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش می بایست  یکی از منظم ترین اصحاب خرد و اندیشه  باشد  بدون تعطیلی و به طور مستمر با ریاست رئیس اداره  ، تشکیل تشکیل جلسه داده  و به بررسی و تصمیم گیری در خصوص مسائل متعدد فرهنگی و هنری شهرستان بپردازد .

وی افزود : بر اساس دستور العمل مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با توجه به ضرورت بررسی نیازهای واقعی فرهنگ و هنر استان و تعیین اولویت های فرهنگی خوزستان  نیاز به تشکیل این اتاق فکر در سطح شهرستان ها را امری ضروری دانسته که امیدواریم با استمرار در تشکیل جلسات این اتاق فکر، در نهایت دستور جلساتی مبتنی بر نیازهای حقیقی امور فرهنگی و هنری ، جهت بررسی در  جلسات  شورای فرهنگ عمومی برده شده و خروجی قابل توجهی برای رشد فرهنگی و هنری شهرستان داشته باشد .


در این جلسه که با حضور « محمد دیناروند کارشناس هنری ، فاطمه دیناروند کارشناس فرهنگی ، فرحان چنانی رئیس انجمن شعر عربی ـ رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی ـ عباس کرم الهی رئیس روزنامه نگاران ، رضا طاهری رئیس انجمن هنرهای نمایشی ـ علی طالبی رئیس انجمن هنرهای تجسمی ، هوشنگ سعیدیان رئیس انجمن خوشنویسان ، حسین نجادی رئیس انجمن موسیقی ، مهدی درویشی رئیس انجمن فیلم و عکس و امید کرمی رئیس انجمن نویسندگان جوان » برگزار شد ؛

مدیران و نخگبان فرهنگی استان برگزار می شد، شریف احمدی  رئیس رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش با تاکید بر ضرورت بومی سازی برخی شاخص های فرهنگی و هنری  گفت : در حال حاضر فعلا با همین  تعداد هسته ی مرکزی اتاق فکر اداره فعال و راه اندازی می شود و هر ماه یک بار در همین محل تشکیل جلسه دارد و بر حسب نیاز به عنوان خروجی ، مصوباتی را خواهد داشت .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : هر کدام از شما روئسای انجمن ها با شناسایی اعضای شاخص خود که جز نخبگان و یا اساتید دانشگاه و در مجموع افراد تأثیر گذار در فرهنگ و هنر این شهرستان هستند را به جمع این اتاق بیافزاید .

احمدی در پایان تصریح نمود : حاضرین در این اتاق فکر توجه به مطالعات جدی در حوزه فرهنگ و هنر ، نگاه جدی به « سبک زندگی اسلامی ـ توجه به مسائل فرهنگی در حوزه اقتصادی ـ  پیگیری مسئله ی حجاب و نماز و جایگاه آن در جامعه ـ توجه به ارتباط معنادار مدیران و دستگاه های فرهنگی و هنری شهرستان و دقت ویژه در ضرورت های بومی و دینی شهر مذهبی و تاریخی شوش »  را از جمله مهمترین سرفصل هایی باشند  که طی جلسات آتی  می بایست مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان دستور کار به مدنظر داشته باشند .


در ادامه مسئولین انجمن ها  ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این اتاق فکر ؛ نکته نظرات خود را مطرح و در نهایت این اتاق فکر مصوبات زیر را در برداشت :

1 ـ مقرر گردید که سالن اجتماعات شهید احمد حیاری به نگارخانه ی شهید حیاری تغییر نام یابد و مدیریت این نگارخانه به عهده ی رئیس انجمن فیلم و عکس بوده ، ضمن این که به هنگام نیاز گروه های نمایشی نیز برای تمرین از سن آن استفاده کنند .

2 ـ مقرر گردید که مهدی درویشی در دنیای مجازی گروهی تحت عنوان اتاق فکر اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی را راه اندازی نموده و علی طالبی رئیس انجمن هنرهای تجسمی لوگوی آن را طراحی نماید .

3 ـ مقرر گردید که روز یکشنبه 13 تیرماه 1395 ساعت 21:30 در تالار نیایش سومین همایش روز قلم توسط اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و  با مشارکت کلیه ی انجمن ها و امور مساجد به « دبیری عباس کرم الهی » رئیس انجمن روزنامه نگاران برگزار شد .

4 ـ مقرر گردید که روئسای انجمن ها ، لیست فعالان اهل قلم خود را در اولین فرصت برای تنظیم لوح تقدیر در اختیار دبیر همایش قرار داده اما به صلاحدید روئسای انجمن ها فقط از هر مجموعه « سه نفر » برای دریافت لوح تقدیر به جایگاه بروند .


5 ـ مقررگردید  از ابتدا تا انتهای برنامه یک نفر از خوشنویسان در سمت چپ صحنه جمله ی « قلم در سوگ امام علی (ع) » خوشنویسی کند و در سمت راست صحنه یک نفر از نقاشان در رابطه با همین موضوع » نقاشی کند .

6 ـ مقرر گردید « طراحی صحنه و استقرار نقاش بر روی صحنه  به عهده ی ( انجمن هنرهای تجسمی ) ـ ساخت کلیپ ، طراحی بنر و پوشش خبری ( انجمن روزنامه نگاران ) ـ استقرار خوشنویس بر روی صحنه ( انجمن خوشنویسان ) ـ خوانش شعر عربی و فارسی ( انجمن های شعر عربی و فارسی ) ـ قاری قرآن و مداح ( امور مساجد ) ـ اجرای نمایش مذهبی کوتاه ( انجمن هنرهای نمایشی ) ـ عکس برداری و فیلمبرداری ( انجمن فیلم و عکس ) ـ خواندن داستان کوتاه ( انجمن نویسندگان جوان ) و اجرای تک نوازی نی به هنگام خوانش شعر و داستان ( انجمن موسیقی ) باشد .

7 ـ مقرر گردید که رئیس هر انجمن به دلخواه خود « 4 عکس از عملکرد خود را جهت ساخت کلیپ در اختیار عباس کرم الهی »  قرار دهد .

8 ـ مقرر شد که روئسای انجمن ها از کلیه ی اعضای خود دعوت کنند که در این همایش حضور به هم رسانند و شاخص اصلی دعوت کنندگان به خاطر آمار بالای اعضاء ؛ انجمن  های « روزنامه نگاران ، هنرهای نمایشی ، شعر فارسی و نویسندگان جوان » در اولویت باشند .

ضمنا سین برنامه توسط رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر قرائت شد :

ردیف

عنوان برنامه

مدت

ساعت

1

قرائت قرآن کریم

5 دقیقه

22:00 الی 22:05

2

اجرای سرود جمهوری اسلامی

2 دقیقه

22:06 الی 22:08

3

خیر مقدم توسط رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی

8 دقیقه

22:09 الی 22:17

4

پخش کلیپ معرفی همایش

5 دقیقه

22:18 الی 22:23

5

ارائه گزارش توسط دبیر اجرائی همایش

5 دقیقه

22:24 الی 22:29

6

خواندن داستان کوتاه  

5 دقیقه

9:30 الی 22:35

7

ذکر مصیبت و مداحی

5 دقیقه

22:36 الی 22:41

8

سخنران ویژه ( یکی از مسئولین یا روحانیون )

10 دقیقه

22:42 الی 22:52

9

خوانش شعر فارسی

5 دقیقه

22: 53الی 22:58

10

خوانش شعر عربی

5 دقیقه

22:59 الی 23:04

11

اجرای نمایش مذهبی کوتاه

10 دقیقه

23:05 الی 23:15

 

 جلسه ساعت 12 با ذکر صلواتی به کار خود پایان داد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست