07062024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۵۰۸1777

دومین جلسه هیئت مدیره ی انجمن روزنامه نگاران در مرداد95 برگزار شد

مهدی کرم الهی ـ خبرنگار شوش نیوز

روز پنجشنبه  7 مرداد 1395 ساعت 18:30 دومین جلسه ی هیئت مدیره و بازرسان انجمن روزنامه نگاران در با محوریت برنامه ریزی برگزاری نکوداشت روز خبرنگار در دفتر این انجمن برگزار شد .

 

عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)  به جملاتی از وصایای این امام همام اشاره کرد و عنوان نمود : حضرت امام صادق (ع) در لحظه  ی مرگ وصايایي چندي می نماید که برخي در امر امامت ، برخي در زمينه ی مسائل خانوادگي و بخشي در مورد عامه است . به فرزندان خود فرمود :« فَلا تَمُوتُنَّ اِلاُّ وَاَنتُم مُسلِموُن ـ بکوشيد که جز مسلمان نمي ريد. » ـ به کسان و خويشان فرمود: « اِنَّ شَفاعَتَنَا لاتَنالُ مَستَخِفّاَ بِالصَّلاةِ. ـ شفاعت ما به کسي که نماز را کوچک بشمارد نمي رسد. » ـ به خانواده خود وصيت کرد که پس از مرگش تا چند سال در موسم حج در مني براي او مراسم عزاداري بر پا کنند. دستور داد براي خويشان و کسان هديه اي بفرستند، حتي هفتاد دينار براي حسن افطس از خويشان او. و حسن افطس همان کسي است که با خنجر به امام حمله کرده بود و مي فرمود مي خواهد آيه قرآن را در مورد صله رحم اجرا کند. درباره امام پس از خود، امام کاظم عليه السلام را براي چندمين بار منصوب کرد که او در آن هنگام بر اساس سندي بیست سال داشت. بخشي از سفارش هاي او درباره غسل و کفن و قبر خود بود که احکام اسلامي در اين زمينه وجود دارد. و بالاخره بخشي از وصيت راجع به مردم بود که رئوس آن دعوت به « وقار و آرامش ، حفظ زبان ، پرهيز از دروغ و تهمت و دشمني ، دوري از تجاوز کار ، پرهيز از حسادت و ترک معاصي و... » بود.

 

امام صادق عليه السلام در آخرين لحظات حيات که مرگ را نزديک ديد، دستور داد که تمام خانواده و خويشان نزديکش بر سر بالينش جمع گردند و پس از آن که همه آنان در کنار امام حاضر شدند، چشم بگشود و به صورت يکايک آن ها نظر افکند و فرمود: «ان شفاعتنا لاتنال مستخفاٌ بالصلوة ـ همانا شفاعت ما به كسى كه نمازش را سبك بشمارد، نمى رسد. ».

رئیس انجمن روزنامه نگاران در ادامه به برنامه ریزی روز یکشنبه 17 مرداد 1395  اشاره کرد و گفت : هفدهم مرداد ماه سال 1377، "محمود صارمي" خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران به همراه هشت نفر از اعضاي کنسولگري ايران به دست گروهک تروريستي طالبان در مزار شريف افغانستان به شهادت رسيدند. به همين مناسبت، شوراي فرهنگ عمومي، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان "روز خبرنگار" نام گذاري کرد .

وی افزود : هر ساله انجمن روزنامه نگاران در این روز با رایزنی هایی که با روئسای دستگاه های دولتی و شرکت ها و کارخانجات خصوصی داشته ، از فعالان عرصه ی خبر و اطلاع رسانی تجلیل به عمل آورده است .


عباس کرم الهی همچنین خاطر نشان نمود : سال گذشته ضعف ها و کاستی هایی داشتیم که یکی از این نقاط ضعف تجلیل از کسانی بودکه در طول یک سال حتی سه خبر و یا گزارش را منتشر نکرده بودند و همین کار باعث شده آن دسته از خبرنگارانی که فعالیت قابل توجهی داشتند در حقشان اجحاف شود و همان مبلغی را بگیرند که آن دسته از غیر فعالان گرفته بودند ؛ اما امسال موضوع کاملا دگرگون شده که از مجموع 54 نفر سال قبل فقط از 26 نفر تجلیل می گردد که لیست این 26 نفر از طریق اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه 10 مرداد 1395 ارسال شده و هیئت مدیره نیز به صورت حضوری علاوه بر دیدار با فرماندارشهرستان شوش به برخی از ادارات نیز رفته تا از این 26 نفر به نحو مطلوب تجلیل به عمل آید .


وی در ادامه غیبت طولانی مژگان راکی بازرس انجمن روزنامه نگاران را مطرح نمودو با توجه به این که بیش از سه جلسه ، آن هم بدون اطلاع قبلی غیبت داشته حتی در صورتی که اقدام به ارسال استعفای کتبی نکند در جلسه ی فوق العاده ی آینده نغفر اول از اعضای علی البدل بازرسان جایگزین وی خواهد شد .

رئیس انجمن روزنامه نگاران سپس پیشنهاد کارشناس ارشد فرهنگی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش مبنی بر استقرار واحد خواهر انجمن روزنامه نگاران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را مطرح نمود که تا اطلاع ثانوی این پیشنهاد بایگانی شد .

همچنین با توجه به این که برخی از اعضای هیئت مدیره و بازرسان در بخش خبر و گزارش فعالیت قابل توجهی نداشته ولی در کارهای اداری و حضور در برنامه های جهادگران خبر در سال 1395 و سه ماهه ی آخر سال 1394 فعالیت مستمر داشته و یا در کلیه ی جلسات هیئت مدیره حضور یافته اند در روز نکوداشت خبرنگار به صورت مستقیم از طرف انجمن روزنامه نگاران مورد تجلیل قرار خواهد گرفت .

دکتر علیرضا کریمی (منشی) داریوش پارسا(نایب رئیس) ـ کریم ستاوی (خزانه دار) و فائقه شیرک ( مسئول امور انضباطی ) به صورت مشترک پیشنهاد دادن که برنامه های روز خبرنگار مشخص شود که تنظیم سین برنامه به جلسه ی فوق العاده موکول گردید .


در نهایت فائقه شیرک با توجه به این که مدرک کارشناسی روزنامه نگاری را اخذ نموده ، دو جلد کتاب روزنامه نگاری را به کتابخانه ی انجمن روزنامه نگاران اهدا نمود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست