07062024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۷۱۱1888

اولین نشست رئیس تبلیغات اسلامی شوش با جمعی از خبرنگاران

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ مهدی خنیفر

روزیکشنبه 11 مهر 1395 ساعت 11:30 حجت الاسلام محمدجواد حسینوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در اولین نشست خود با جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات نکته نظرت خود را قبل از آغاز محرم تشریح نمود .

 

به گزارش شوش نیوز ؛ در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های خبرنگاران فعال گفت : بر این آگاه هستم که شهرستان شوش با وجود انجمن روزنامه نگاران خبرنگاران زیادی دارد ، اما ازطرفی به خاطر وضعیت مالی و از طرفی دیگر چون هدف تجلیل از فعالا  ترین خبرنگاران بود لذا از لیست 25 نفره ای که رئیس انجمن روزنامه نگاران در اختیار ما گذاشت 11 نفر را که در تمام عرصه های فرهنگی و مذهبی در این مدت دیده ام برگزیدم تا امروز از آنها تجلیلی داشته باشم .

 

وی در ادامه به دغدغه های  فرهنگی در جامعه ی امروزی که تحت عنوان جنگ نرم پیکان خود را به طرف جوانان و نوجوانان ما نشانه رفته است اشاره کرد و گفت :  اخیرا گرایش مردم نسبت به خرید ماهواره نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است، البته می توان دلایل خوبی برای خرید آن ذکر نمود، اول این که نداشتن آگاهی کافی ، در مورد ابعاد اثرات منفی  که ماهواره بر روی یک خانواده می گذارد باعث می شود 0بدون هیچ اطلاعی اقدام به خرید آن نماید، و دوم این جو زدگی در بین خانواده ها است، به این صورت که شخص برای خریدن یک ماهواره به هیچ عنوان دلیل و منطق خاصی ندارد، این گونه که دلیلش برای خرید آن، داشتن ماهواره از سوی اطرافیان است، و و البته برای «  دیدن اخبار، برنامه های سرگرم کننده، برنامه های آموزشی، و یا خالی بودن برنامه های روزمره شخصی خانوادها  » است. که به نظر اگر یک 24 ساعت، ده برابر هم شود باز هم وقت برای دیدن این برنامه ها کافی نمی باشد. تجربه ماهواره در این چند سال نشان داده شده است که دیدن بیشتر شبکه های ماهواره ای ترویج خانواده های بی قید در برابر خانواده های سنتیست.


 

وی افزود : استحکام بنیان خانواده به این است، که این نوع قائده ها حفظ شود. برای مثال خانواده هایی که برای بنیان و روابط خانواده هایشان احترام قائلند، معتقدند که خانواده را باید حفظ کرد، حتی در خانواده های سنتی که تقیّد چندانی در دین ندارند، در فضای خانواده معتقدند که میزانی از پوشش باید در بین جنس های مذکر و مؤنث خانواده حفظ شود، همه می دانیم که مادر در برابر پسر اجازه ندارد به اسم این که مادر است هر نوع پوششی را انتخاب کند و یا خواهر در برابر برادر، همین طور دایی در برابر خواهرزاده، برادرزاده در برابر عمو و یا کلیه کسانی که عنوان محرم به یکدیگر را دارند باید حد و حدودی را رعایت کنند تا اتفاق ناگواری در آینده پیش نیاید، اما در نوع برنامه ها و سریال های ماهواره ای این باور در حال القاست که خانواده راحت ترین مکانیست که انسان هر نوع پوششی را می تواند انتخاب کند و اعقتاد به حریم داشتن در برابر محرم ها یک اعتقاد کاملا عقب ماندست که نتیجه ی کاملا مشخصی را در پی دارد و نقش شما خبرنگاران در مقابله با این جنگ نرم بسیار مهم و احساس است .

 

حسینوند در ادامه عنوان نمود : خبرنگاران سفیران خط مقدم مقابله با جنگ نرم و طلایه‌داران جبهه آگاهی‌بخشی جامعه برابر تهدیدات قدرت‌های استکباری و هجمه‌های رسانه‌ای غرب هستند .

 

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در پایان با ستایش از کارکردهای فاخر و ماندگار جامعه خبرنگاران در ترسیم عرصه ها و صحنه ها ، تاکید نمود : اینک که نظام سلطه برای پیگیری راهبردهای شیطانی خود در رویارویی با ملت ایران با تحمل شکستهای پی در پی و خفت بار به جنگ نرم و هجمه به ارزشها و باورهای دینی و انقلابی ما روی آورده است، در این میدان خطیر اصحاب رسانه ـ به ویژه خبرنگارانِ مجاهد و با بصیرت ـ عهده دار رسالتی سنگین بوده و انتظار است با رویکردی هوشمندانه در صفوف مقدم جنگ نرم جهاد تمام عیار خود را از طریق آگاه سازی افکار عمومی و نشان دادن راه های مقابله با توطئه جدید دشمن به منصه ظهور رسانند.


 

سپس خبرنگاران نکنه نظرات خود را در مورد رعایت هیئات مذهبی در پاکیزه نگهداشتن شهر در ایام عزادارای ها ، رعایت زمان اتمام عزاداری در ساعات انتهای شب و ... اعلام نمودند .

 

در نهایت « از مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز ،  مدیر مسئول هفته نامه ی صدای کرخه ، گزارشگر سیمای خوزستان ، گزارشگر شبکه بین المللی الاواز ـ گزارشگر شوش24 ـ خبرنگار شوش24 ـ خبرنگار روناش ـ خبرنگار فارس ـ خبرنگار ایرنا ـ خبرنگار صبح شوش و خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) تجلیل به عمل آمد . 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست