10182024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۵۰۱5158

اجتماعی

آشنایی با گروه تئاتر اندیشه ی شهرستان شوش

به قلم ـ عباس کرم الهی

ابتدا جا دارد یادی داشته باشم از پیشکسوت اول تئاتر شوش که قبل از پیروزی انقلاب چراغ تئاتر شوش را روشن کرد ؛ آری استاد سید جلال حسینی و در کنار ایشان زنده یاد حمید مهر آرا به تئاتر این دیار جان دادند ؛ اکنون استاد سید جلال حسینی بر اثر تصادف در جاده ی اصفهان در بستر بیماری است تا جایی که حافظه خود را از دست داده است . خدا شفایش دهد ان شاءالله .

اماگروه تئاتر اندیشه از سال 1368 به صورت غیر رسمی و خود جوش فعالیت خود را آغاز نمود؛ آن زمان « استاد سید جلال حسینی ـ عباس کرم الهی  ـ ماهزاده امیری ـ مریم بهرمان و زنده یاد مهرداد براتی» هسته ی این گروه را تشکیل می دادند  ؛ گذر زمان انگیزه را بالا برد و به همراه هفت گروه دیگر در سال 1389 تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای پروانه گردید و رسمیت پیدا نمود .


1 ) ـ گروه تئاتر آپادانا

سرپرست « محمد سگوند »

سایر اعضای هسته ی مرکزی « قاسم لطیف ـ جواد سرخه ـعظیم دیناروند ـ و امیدرضا چنانی


2 ) ـ گروه تئاتر اندیشه

سرپرست گروه « عباس کرم الهی »

سایر اعضای هسته ی مرکزی « فاطمه مولایی ـ کاظم شوهان ـ میلاد دیناروند ـ مصطفی کرمی بالنجانی ـ مهدی کشاورز و جنان پور منصوری که شادی هاشمی جایگزین جنان پور منصوری و چنانچه مصطفی کرمی بالنجانی بخواهد به گروه ثبت نشده ی قهقهه ملحق شود علی طالبی جایگزین می شود .


3) ـ گروه تئاتر بچه های ایرونی

سرپرست گروه « بردیا آریانفر»

سایر اعضای هسته ی مرکزی «بهرام آریان فر ـ اسماء ارجمندیان ـ علی نیسی ـ الهام صوفی و محمد کریمپور »

4 ) ـ گروه تئاتر سایه سار

سرپرست گروه « عبدالحسین رسته خاک )

سایر اعضای هسته ی مرکزی « مصطفی عمله ـ فرزاد پارسا نژاد ـ ایمان دیناروند  و سیده لیلا هاشمی نژاد الوار

5 ) ـ گروه نمایش سنتی

سرپرست گروه « رضا طاهری شوشی »

سایر اعضای هسته ی مرکزی « صادق اسماعیلی فرد ـ علیرضا دیناروندی ـ علی طاهری شوشی و مهدی یاسینی

6 ) ـ گروه نمایش جنت الحسین(ع)

سرپرست گروه « محمد حیدری اصل »

سایر اعضای هسته ی مرکزی « احمد خدادادی ـ محمد دیناروند ـ محمد کعب عمیر ـ زنده یاد حیدر عبدالهی که  جایگزین شد

.

7 ) ـ گروه نمایش صوت الغریب

سرپرست گروه « ناجی عباسی نیا»

سایر اعضای هسته ی مرکزی « محمود بالویی ـ آمنه نیسی ـ سیده آیدا تفاخ ـ فریح سرخه ـ ناجی کثیر و محمد علی کرملاچعب

8 ) ـ  گروه نمایش مهتاب

سرپرست گروه « حسین یلالی»

سایر اعضای هسته ی مرکزی « رحیم سپهوند ـ علی رحم حاجیوندالیاسی ـ امیر لالوند و توفیق چنانی

امادر این میان تنها گروهی که علاوه بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ از تشکیلات و موسسات غیر تجارتی دارای اساسنامه و شماره ثبت به شماره 66 می باشد و هر دو سال یکبار انتخابات هیئت مدیره و بازرسان را انجام می دهد ؛ گروه تئاتر اندیشه است که شناسه ی ملی هم دارد و برای اعضای خود مجاز است کلاسهای آموزش بازیگری و کارگردانی برگزار نماید .

این گروه تاکنون سه دوره انتخابات برگزار نموده و بیش از 120 عضو دارد که توسط این 120 نفر هیئت مدیره و بازرسان برای یک دوره ی دوساله انتخاب می شوند.

همچنین بر اساس اساسنامه مدیر عامل گروه این اجازه را دارد که از بین اعضاء معاونینی منصوب نماید . 

در دوره ی سوم که با همکاری نزدیک اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش عباس کرم الهی به عنوان« مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره » ـ فائقه شیرک به عنوان « نایب رئیس هیئت مدیره » ـ مینا جمشیدی فر به عنوان « خزانه دار» ـ اکرم ملائی به عنوان « منشی هیئت مدیره » ـ عباس زبید به عنوان « سخنگو » ـ داریوش پارسا به عنوان « مسئول امور انضباطی » و مسعود کرم الهی به عنوان « مسئول روابط عمومی » و زهرا حیدری نیا و فضیله آل کثیر« سربازرس و بازرس» بودند که بیش از چهار سال از آن زمان می گذرد ولی نه در تولیدنمایش آستین همت بالا زدند و نه در جلسه ای شرکت نمودند ؛ تمامی کارها را یک تنه به عهده ی عباس کرم الهی مدیر,امل گروه گذاشتند و اگر مهدی کشاورز و میلاد دیناروند و کاظم شوهان از اعضای هسته ی مرکزی کمک نمی کردند این گروه از نظر فعالیت به ته جدول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقوط می کرد .

لذا در نظر داریم از کسانی دعوت کنیم که اولا عاشق کار باشند دوما کار بلد باشند و سوما درصورت اینکه بازیگر نداشته باشیم هیئت مدیره باریگری را تقبل کند ؛ از نظر هسته ی مرکزی مشکلی نداریم ولی هیئت مدیره به جز من همه غیر فعال بودند .

  • سرمقاله

  • محبوب ترین اخبار

  • آخرین اخبار

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست