09082024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۴۱۵5146

امام جمعه ی موقت شوش گفت : هرج ومرجی به وجود می آید و ضمام کار از دست حاکمیت ها خارج می شود اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این انقلاب و این نظام روز به روز متعالی می شود

ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

تایپ خبر ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

نمازجمعه ی جمعه ی این هفته 15 تیرماه 1403 هم زمان با «دومبن مرحله از چهاردهمین دوره ی انتخابات ریاست  جمهوری اسلامی ایران »  به مجریگری « عبدالامیر بشکار» ـ تلاوت قرآن« مجتبی باقری   » مؤذنی « سد احمد کاظمی » و قرائت دعای آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» نماز سیاسی نماز سیاسی  جمعه به امامت حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر  در مسجد شهید دانش حرم مطهر حضرت دانیال (ع) برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور « آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان های شوش و کرخه ـ عامر الهایی سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان شوش ـ محمدحسن پور نعمت رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ـ عیسی ناصر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای  ـ جمعی از عشایرغیور ، جمعی از هنرمندان ـ اصحاب رسانه و مطبوعات ـ اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال (ع)  ـ  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بانوان» نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ عاف آل کثیردر مصلای نمازجمعه برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم .

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش اظهار داشت : این مکتب پر رمز و راز ؛ این مکتب حیات بخش ؛ این مکتبی که عمومیتش نسبت به سایر مکاتب بیشتر است ؛ جذب اون هم بیشتر است ؛ فرهنگ عاشورا  صحنه ی معرفی دو اسلام است ؛ این که سُر این همه ثواب و اتفاقات خوب و اجر مضاعف که خداوند متعال در ادامه ی عزا برای سید الشهدا گذاشته است ؛ علتش چیست ؟این که سیدالشهدا این مسیر و این حرکت را به همراه خانواده به همراه فرزندان به همراه فرزند خرد ساله شش ماهه تا آن حبیب ابن مظاهر بالای 90 ساله را همراهی می کند این چه علتی دارد؟ این است که همه ی ما اطلاع داریم و می دانیم که آقا اباعبدالله الحسین(ع) از همه ی ماجرا نهفته بود اما مثلش در این نهفته بود که ما بخواهیم با یک آئینه ی کوچک تمام صورت و تمام بدن خودمان را بخواهیم ببینیم . این اتفاق نخواهد افتاد هر چقدر آئینه کوچکتر باشد ما می توانیم فقط صورت خود را ببینیم . اباعبدالله الحسین (ع) با حرکت خودش و با قیام خودش یک آئینه ی تمام نمای تمام قدی را گذاشت برای جهانیان و مردم که اسلام حقیقی را از اسلام جعلی و اسلام اموی نشان بدهد ؛ این از آن اتفاقاق مهمی است که در قیام اباعبدالله الحسین(ع) می بینیم .

وی در ادامه به مطلب دوم از قیام ابا عبدالله الحسین(ع)که می توانیم از آن بهره بگیریم اشاره کرد و گفت : عاشورا تفابل دو ولایت بود « ولایت الله و ولایت طاغوت » تشریحی که ما می توانیم به کار ببریم ؛ در خصوص ولایت ؛ تشبیع یک اتوبان است ؛ یک اتوبان دو بانده را فرض بگیرید که یک سمتش ما را به طرف خدا می برد و سمت دیگرش ما را از خدا دور می کند . هدف و پیام امام حسین(ع) این بود که عاشورا به نمازخواندن تقلیل پیدا نکند ؛ بله امام حسین(ع) مظهر نمازاست این که شکی در آن نیست اما در دو اردوگاه و در دو جبهه ما نگاه می کنیم اقامه ی نماز شکل می گرفت ؛ قرائت قرآن شکل می گرفت اما نکته ی مهم در این مسئله این است که عاشورا صحنه ی فرصت دادن است ؛ صحنه ی دور برگردان است ؛ عاشورا صحنه ای است که در لحظه ی آخر شخصی همچون حر ابن یزید ریاحی از این فرصت استفاده می کند از ولایت طاغوت به ولایت الله می رسد . خوش به حال همه ی کسانی که دامسال توفیقشان می شود که عرض ادبِ شایشه ایی به سیدالشهدا داشته باشد . واقعا قیمت و ارزش  ما به این اتصال «حبل المتین» است . ما چند ماه مانده به محرم دلمان شور می زند که به محرم می رسیم یا نمی رسیم  ؛ آیا فرصتی به ما می دهند مجدد لباس نوکری تنمان کنیم یا نه؟ آیا فرصت اشک اقامه ی نمازظهر عاشورا به ما می رسد؟ من می خواهم بگویم آقا جان یا ابا عبدالله الحسین (ع) هر چه باشه ما نوکر نبودیم برای شما ؛ این شما هستی که همیشه دست ما را گرفتی«  عاشقانت می فروشند عیش را ، غم می خرند/// دل به پاى روضه می ریزند ماتم می خرند/// باز هم شیر حلال مادران تاثیر کرد///  بچه ها دارند از بازار پرچم می خرند/// مثل خار و خس در این سیل به راه افتاده ایم///باز در هم آمدیم و باز در هم می خرند/// ماه ها در یک طرف ماه محرم یک طرف/// بیشتر از ماه ها ماه محرم می خرند/// اشک ما اینجا فقط این قدر قیمت یافته/// ورنه جاى دیگرى عرضه کنى کم میخرند///تا تو را داریم ما ، داراترین عالمیم///بچه هاى ما در این خانه حاتم می خرند/// این طرف گریان شدیم و آن طرف آباد شد/// اشک کالایى ست که در هر دو عالم می خرند///گریه بر مظلوم تکوینا تقرب آور است///در حسینیه مرا ، حتى نخواهم ، می خرند///  مطمئنا روضه اى یا گریه اى در کار هست/// هر کجا عصیانى از فرزند آدم می خرند///عده اى دم می دهند و عده اى دم می زنند////  پنج تن هم این وسط دارند از دم می خرند/// گریه کن زهراست ، ما تنها سیاهى لشگریم/// باز با این حال شکل گریه را هم می خرند/// اولین گریه کن مسلم رسول الله بود/// گریه بر دندان مسلم را مسلّم می خرند///

امام جمعه ی موقت  شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين..... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله . »  بار ديگر ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را  به تقوای الهی دعوت می کنم .تقوای الهی از اهم بیاتاتی است که در خطبه های نماز جمعه نسبت به آن ذکر می شود .

حجت السلام شیخ عارف آل کثیر امام جمعه ی موقت و رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در ادامه به آیه ی 23 از سوره مبارکه ی احزاب اشاره کرد و گفت : « مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا/// برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گزاردند (و بر آن عهد ایستادگی کردند تا به راه خدا شهید شدند مانند عبیده و حمزه و جعفر) و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند (مانند علی علیه السّلام که در کوفه به محراب عبادت شهید گشت» در این خطبه چند نکته ای را به اختصار محضر شما نمازگزاران ایمانی عرض می کنیم ؛ نکته ی اول ؛ در خطبه های گذشته از یک مطلب و یک موضوع صحبت کردیم ؛ اشاره شد که امام راحل و عظیم اشأن قدس الله نفس الزکیه با آن بینش و آن فهم عمیق و اون علمشون از معدود گفتمان های رایجی که امروز در دنیا فراگیر شده است مرهون اندیشه ی امام است که آن تفکر مقاومت است ؛ امروز فرصتی که در اختیار ما هست امروز هر آنچه می توانیم بهره بگیریم بسیار مناسب است که به آیات جهاد ؛ آیات قطال ؛ آیات وعده های الهی ؛ آیات سنن الهی و نصرت حق را باز خوانی کنیم . این بسیار مهم است ؛ اگر امروز ما بخواهیم برای اندیشه و گفتمان مقاومت مثال بیاوریم ؛ شما تحولات دنیا را ببینید بعد از جریان طوفان الاقصی و وعده ی صادق ؛ امروز به وضوع برای همه ما روشن است که کارآمدی مکتب مقاومت و اندیشه ی مقاومت ؛ امروز این گفتمان مقاومت و اندیشه ی مقاومت جهانی شده است که همراهی و اتحاد و انسجام ثمره و لازمه ی پیش برد این مسئله است .

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در ادامه یادآور شد : مهمترین پیش ران شناختِ معرفتیِ مردم مقاوم که نمونه واقعی مردم مقاوم ؛ مردم فلسطین و نوار غزه هستند ؛ برای خلق چنین حماسه ای جز با تمسک به قرآن میسیر نیست . امروز اگر می بینیم ملتی مقاوم شده است ؛ ملتی که این همه فشار و سختی را تحمل می کنند می بایست علت آن را در جایی بررسی کنیم ؛ جز با تمسک به آیات قرآن کریم وآیات « نصر و فتح » است آیات بشارتِ تحقق نصرت الهی آیاتی است بر پیکار با کفار هیچگونه امیدی و روحیه ایی برای مقاومت و مقاومین باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر در ادامه خاطر نشان نمود : مهم این است تا آخر بمانیم ؛ اینکه ما می خواهیم در مسیر حق قرار بگیریم ؛ اینکه یک روزی باشیم یک روزی نباشیم ؛ یک روزی بگیم بار را از روی دوس من بردارید و بهانه ها بیاریم قبول نیست در این مسئله لذا فرمود :« منتظران شهادت همسطح شهدا هستند » که ما تعبیر به شهید زنده از آنها می کنیم ؛ هر لحظه و هر آن آماده هستند که به پیکار بروند و جان خودشان را در طبخ اخلاص می گذارند برای اسلام و نصرت اسلام .

وی در ادامه به نکته ی دوم اشاره کرد و گفت : نکته دوم انتخابات است ؛ امروز بحمدالله دوره ی دوم ریاست جمهوری دارد برگزار می شود ؛ بزرگواران در هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی رقم نمی خورد که نفر دوم سطح عالی کشور به شهادت برسد هیچگونه اختلال و خللی در حاکمیت و امور مردم شکل نگیرد و همه ی امور وقف آنچه که قانون مشخص کرده پیش برود و کمتر از 50 روز در چهلم فقدان این شهید عزیز انتخاباتی برگزار می شود و آن انتخابات به دور دوم کشیده می شود و در هفته ی بعد که امروز باشد این انتخابات شکل می گیرد ؛ اینها نکاتی هستند که در دنیا بی نظیر است ؛ «گاها در برخی از کشورها یک مقام دست چندمی از دنیا می رود یا کنار می کشد ؛ هرج ومرجی به وجود می آید و ضمام کار از دست حاکمیت ها خارج می شود  اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این انقلاب و این نظام روز به روز متعالی می شود .»

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش به مشارکت در انتخابات  اشاه کرد و اظهار داشت : همه ما تأسی آیه ی قرآن است ؛ تواصی قرآن کریم انجام بدهیم و همراهان خودمان را ؛ بستگان خودمان را ؛ دایره ی تآثیرگذار خودمان را نصبت به این تکلیف الهی ؛ شرعی ؛ دینی و قانونی همراه کنیم نکته ی سوم کارگذاران و خدمتگذاران همراه رئیس جمهور است ان شاءالله هر کسی که از دل این صندوق های رأی منتخب مردم خواهد شد می بایست با خدای خود و مردم عهد ببندد ؛ چه عهدی ببندد ؟ « عهد ببندد که کارگذاران خودش را ؛ مسئولینی که باید خدمتگذار مردم باشند باید کسانی باشند که ذره ای با انقلاب زاویه نداشته باشند» مبانی و فکرشان باید انقلابی باشد ؛ نباید کسانی بر سر کار بیایند که دلبسته ی آمریکا باشند و ببینند که لطف و عنایت استکبار چی هست ؛ چه می گن چطور عمل می کنند ما هم مسیر را پیش بگیریم

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش سپس به فدای انتخابات به عنوان نکته ی چهارم اشاره کرد و افزود : فردا شروع رفاقت است ؛ آغاز چهار سال بی منت است ؛ هر بزرگواری که از دل صندوق های رأی با رأی و نظر مردم پای کار می آید می بایست کمر همت را ببندد ؛ همچون شهید عزیز رئیس جمهور فقیدمان شهید رئیسی ؛ چهار سال همت کند برای رفع مشکلات مردم ؛ برای موانع مردم ؛ برای گره گشایی مردم ؛ این چیزی است که کلام و بیان مردم عزیزما هست .

وی در ادامه به پنجمین نکته اشاره کرد و اظهار داشت : چه در این انتخابات ؛ چه در انتخابات های گذشته ما نباید از مسئله ی جهاد تبیین و جنگ روایت ها غافل شویم ؛  امروز خیال نکنیم در جبهه ایی اگر قرار داریم و فضای پیرامونی خودمان را که می بینیم برای ما مشخص شود که اوضاع خیلی خوب است ؛ نه ؛ خبر دست اول را می بایست ملت عزیزمان به دست بگیرند ؛ ما یادمان نگرفته یک دوگانه هایی را در سنوات گذشته شکل می دادند ؛ یک جنگ ترکیبی و جنگ روایت هایی را شکل می دادند و مردم را با فریب و ترس آنها را نسبت به رأی دادن در درجه ی اول و نسبت دوم نسبت به انتخاب اصلح دور می کردند؛ مراقب باشید در جنگ روایت ها اینکه در دوره های گذشته گفتند :« آقا رأی ندهید ؛ اینها می خواهد مقدرات کشور را به کشورهایی همچون چین و روسیه بدهند ؛ آقا رأی ندهید به اینها اگر به شهید رئیسی رأی بدهیدبین زنان و مردان در خیابان دیوار درست می کنند  »  اینها غیر از این است که می خواهند محاسبات مردم را نسبت به واقعیت و نسبت به آن چیزی که امروز در جامعه وجود دارد غبارآلود کنند ؛ نگذارند که کلام سعی و منطق و گفتمان ها بیوفتد ؛ می بایست این خط روایت ـ این خط بطلان ما بایستیم و ما روای بشویم ؛ چیزی که ما از قیام عاشورا دیدیم .

حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر در ادامه به حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت : حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) جنگ روایت ها را به عهده گرفتند عبیدالله و یزید مجالسی برپا کردند ؛ گروهایی را از سراسر دنیا آوردند و می خواستند که قصه ی قیام عاشورا را به نفع خودشان مصادره کنند اما جنگ روایت هایی که حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) با خطبه های غرایشان در کوفه و شام آوردند ورق را برگرداندندو فضاحت و فلاکت و خاری را برای امویان و عبیدالله و یزید آوردند ؛ این اتفاق امروز باید جاری و ثاری باشد .

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در پایان به دو موضوع در مورد محرم اشاره کرد و گفت : شهر ما شهر محرم است  ؛ شهر ما شهر اربعین است ؛ مردم ما چند وقتی است که شروع کرده اند و خودشان را آماده یک تعزیه داری و یک اقامه ی عزا و خدمتگذاری می کنند . این که ما در خدمتگذاری و عرض ادب به سیدالشهدا به دنبال رقابت نباشیم توصیه من به همه ی خدمتگذاران این است که باب خدمت به سیدالشهدا دنبال رقابت نباشیم اگر بخواهیم با آن دستگاه با این هیئت رقابت کنیم به صلاح نیست بلکه یک فضای بسیار سالمی ایجاد شود برای اقامه عزا و موضوع دوم مطالبه مردم است نسبت به فراهم سازی بستر امن و با آرامش برای عزاداری است که از همه ی دوستان می خواهیم به ویزه در مجموعه نیروی انتظامی و راهور می خواهیم که این فضای سالم و پر از آرامش که همیشه بوده است ما تقدیر و تشکر داریم از این عزیزان که در طول همه ی مناسبت ها پای کار هستند ؛ ان شاءالله برای تنظیم شعایر و جریان دهه ی محرم ان شاءالله همراهی داشته باشند ومردم عزیزهم همراهی کنند که موسم محرم امسال موسمی پرشورتر و پرپارترباشد ان شاءالله .    

از دیگر برنامه از برنامه های این هفته ابتدا می توان به « قرائت دعای آل یاسین توسط حاج عبدالرحیم انصاری » نام برد و باد و خاطره ی شهدای شهرستان شوش از 16تیر ماه الی 22تیر ماه نظیر « شهید محمود کعبی  ـ شهید خضیر کغبی ـ شهید سلیم شوهانی پو.ر ـ شهید جبار کعب عمیر ـ شهید علی اردوانی ـ شهید مصطفی گلال زاده ـ شهید محمد عبدالخانی ـ شهید حمید سگوند ـ شهید خداداد پاپی چغاپهن ـ شهید ناجی لطیفی ـ شهید حسن مانگری ـ شهید علی آلیگرد ـ شهید ـ عزیز خنیفری و  شهید حمید رویشدی » نام برد و یادشان را گرامی داشت .  

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست