09082024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۲۲۸5108

خطیب نماز جمعه ی شوش گفت : اگر می گویند شما باید سیستم مالی در دنیا داشته باشید یعنی پرونده ی شما برای سیاست های عیان باشد ؛ اگر مقابل سیاست های آمریکا قرار گرفتید باید تحریم شوید

ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

تایپ خبر ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

نمازجمعه ی جمعه ی این هفته 28 ادیبهشت ماه 1403  « همزمان با روز بزرگداشت حکیم عمر خیام »  به مجریگری « عبدالامیر بشکار» ـ تلاوت قرآن« محمدرضا تریچی   » مؤذنی « علی دیناروند » و قرائت دعای آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» نماز سیاسی نماز سیاسی  جمعه به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل  در شبستان آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع)  برگزار شد  .

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور «مندس امین حجازی رئیس مرکز بهداشت ـ محمدحسن پور نعمت رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ـ مهندس مجدیان معاونت برنامه ریزی فرمانداری شوش ـ عامر الهایی سرپرست اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ـ عیسی ناصر رئیس مرکز آموزش فنی و حزفه ای  ـ جمعی از عشایرغیور ، جمعی از هنرمندان ، اصحاب رسانه و مطبوعات ، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بانوان» نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلای نمازجمعه برگزار شد .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم .  

خطیب نماز جمعه شهرستان شوش در ادامه به دهه ی کرامت اشاره کرد و گفت : ایام متعلق به آقا امام رضا(ع) است در این زمینه روایتی است که از حضرت عبدالعظیم نقل شده که توصیه ایی اس از امام رضا(ع) به شیعیان نوشته اند در کتاب بهار جلد 71 این روایت ذکر شده است که فرموده : « يا عَبْدَ اَلْعَظِيم!ِ أبْلِغْ عَنِّي أَوْلِيَائِيَ اَلسَّلاَمَ وَ قُلْ لَهُمْ: أنْ لاَ يَجْعَلُوا لِلشَّيْطَانِ عَلَى أَنْفُسِهِمْ سَبِيلاً وَ مُرْهُمْ بِالصِّدْقِ فِي اَلْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ وَ مُرْهُمْ بِالسُّكُوتِ وَ تَرْكِ اَلْجِدَالِ فِيمَا لَا يَعْنِيهِمْ وَ إِقْبَالِ بَعْضِهِمْ عَلَى بَعْضٍ وَ اَلْمُزَاوَرَةِ فَإِنَّ ذَلِكَ قُرْبَةٌ إِلَيَّ وَ لاَ يَشْتَغِلُوا أَنْفُسَهُمْ بِتَمْزِيقِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً فَإِنِّي آلَيْتُ عَلَى نَفْسِي إِنَّهُ مَنْ فَعَلَ ذَلِكَ وَ أَسْخَطَ وَلِيّاً مِنْ أَوْلِيَائِي دَعَوْتُ اَللَّهَ لِيُعَذِّبَهُ فِي اَلدُّنْيَا أَشَدَّ اَلْعَذَابِ وَ كَانَ فِي اَلْآخِرَةِ مِنَ اَلْخٰاسِرِينَ وَ عَرِّفْهُمْ أَنَّ اَللَّهَ قَدْ غَفَرَ لِمُحْسِنِهِمْ وَ تَجَاوَزَ عَنْ مُسِيئِهِمْ إِلاَّ مَنْ أَشْرَكَ بِهِ أَوْ آذَى وَلِيّاً مِنْ أَوْلِيَائِي أَوْ أَضْمَرَ لَهُ سُوءاً فَإِنَّ اَللَّهَ لاَ يَغْفِرُ لَهُ حَتَّى يَرْجِعَ عَنْهُ فَإِنْ رَجَعَ وَ إِلاَّ نَزَعَ رُوحَ اَلْإِيمَانِ عَنْ قَلْبِهِ وَ خَرَجَ عَنْ وَلاَيَتِي وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ نَصِيباً فِي وَلاَيَتِنَا وَ أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ ذَلِكَ./// ی عبدالعظیم! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو: در دلهای خویش برای شیطان راهی نگشایند. . و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنا و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی فایده فراخوان. . و به صله رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست.. دوستان ما نباید فرصتهای گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز، آنهایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد.. جز اینکه از نیت خود بازگردند و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت(ع) نیز بی بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می برم..»

 

.حجت الاسلام شیخ مهدی علزاده اصل بعد از این روایت گفت : امام رضا(ع) به وسیله حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پیامی به شیعیان و دوستداران اهل‌بیت(ع) فرستاده‌اند که در اینجا متن و ترجمه آن بیان می‌شود. « بسم‌الله‌الرحمن الرحیم، یا عبدالعظیم! أبلغ عنی أولیائی السلام و قل لهم:‌ أن لایجعلو للشیطان علی أنفسهم سبیلا، و مرهم بالصدق فی الحدیث و أداء الأمانهًْ، و مرهم بالسکوت و ترک الجدال فیما لا یعنیهم، و اقبال بعضهم علی بعض و المزاورهًْ، فان ذلک قربهًْ الی. ولا یشغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضا، فانی آلیت علی نفسی أنه من فعل ذلک و أسخط ولیا من أولیائی دعوت‌الله لیعذبه فی‌الدنیا أشد العذاب، و کان فی الآخرهًْ من الخاسرین. و عرفهم أن الله قد غفر لمحسنهم، و تجاوز عن مسیئهم، الا من أشرک به أو آذی ولیا من أولیائی أو أضمر له سوء فان الله لا یغفر له حتی یرجع عنه، فان رجع و الا نزع روح‌ الایمان عن قلبه، و خرج عن ولایتی، ولم یکن له نصیب فی ولایتنا، و أعوذبالله من ذلک.» ـ « بسم‌الله‌الرحمن الرحیم الرحیم؛ ای عبدالعظیم! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو: در دلهای خویش برای شیطان راهی نگشایند.آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکونت پرمعنا و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی‌فایده دعوت کن.به صله‌رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت نما، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و به من و به دیگر اولیاء اوست.دوستان ما نباید فرصت‌های گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب این‌گونه امور شود یا به یکی از دوستان و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که اورا به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز این‌گونه افراد از زیانکاران خواهند بود. به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را عفو خواهد کرد مگر آنهایی که به او شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، که از این سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد؛ مگر اینکه از نیت خود بازگردند و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت(ع) بی‌بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می‌برم.

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوشش افزود : این روایت و کلام امام رضا(ع) به شیعیان است  . خدایا بار پروردگارا عاقب همه ی ما را ختم به خیر بگردان ـ ظهور امام زمان(عج) را نزدیک و نزدیکتر بگردان ـ ما را از یاران واقعی اش قرار بده ـ رهبر معظم انقلاب طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ شر اشرار را به خودشان باز گردان ـ اسلام و مسلمین تصرت عنایت بفرما ـ خداوندا بار پروردگارا در دنیا زیارت اهل بیت (ع)  و در آخر شفاعتشان نصیب حال  همه ی ما  بگردان ـ صهیونیست بین الملل الان نیست و نابود بگردان .

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين..... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله . »  بار ديگر ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را  به تقوای الهی دعوت می کنم .

خطیب نماز جمعی شهرستان شوش در ادامه افزود : قصه ی تقوا ؛ یعنی اینکه انسان  نسبت به اعمال و رفتار خودش نتوجه باشد ؛ بدونه دارد چکار می کند ؛ وقتی از آن عارف بزرگ سئوال کرد تقوا یعنی چی ؟ فرمود : « تقوا یعنی  همانوطری که در زمینی پر از خار و خاشاک حرکت می کنید ؛ چطور قدم به قدم حواستان هست پاتونو کجا می گذارید ؛ تقوا هم یعنی همین . یعنی در دنیا متوجه باشید این پا رو کجا دارید می گذارید ؛ این لقمه ای که می خورید از کجا آمده ؛ به کلمه کلمه گفته هامون مراقبت بکنیم  ؛ این می شود تقوا . در غفلت به سر نبریم  «النَّاسِ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا .مردم در خوابند و زمانی که از دنیا رفتند بیدار می‌شوند»، توضیح این سخن چیست؟ در حقیقت این نوع سخنان کنایه از قصور درک و فهم انسان از دریافت حقیقت هستی می‌باشند. آن‌گونه که نفوس انسان‌های عادی در خواب دچار چنین حالتی می‌شود؛ لذا ما در یک خواب طولانی از غفلت از معارف دین به سر می‌بریم؛ از این جهت بیشتر مردم در دنیا مانند آدم‌های در خوابند نسبت به آخرت. وقتی که مردند می‌بینند که از آنچه را که در دنیا کسب کرده‌اند چیزی با خود ندارند. مردم در زندگى چنان‌اند که در حال خواب و بی‌‌‏خبرى به سر می‌برند، هر چه را به جا می‌آورند به حقیقت آن آگاه نیستند و آنچه در نظر دارند مانند وهم است که بر پایه و اساسی استوار نخواهد بود. زمانی که می‌میرند شئون وجودى آنان بر آنان آشکار خواهد شد و همه اعمال قلبى، جوارحى و خُلقى را به خاطر خواهند آورد و به باطن اعمال و رفتار خود آگاه خواهند شد. آن‌گاه درک خواهند نمود که زندگى آنان در دنیا بر اساس بی‌‏توجهى و بی‌‏خبرى از خود بوده، مانند آن‌که در حال خواب زندگى و حرکات خود را به سر برده‌‏اند و از خود غافل بوده‌اند. پس از مرگ در عالم شهود همه اعمال و حرکات وجودى خود را به طور صریح و تمثل خواهند مشاهده نمود، به گونه‌ای که هرگز از صفحه وجودى خیال و صورت علمى آنان زایل نخواهد شد.

 

در سخنی دیگر نزدیک به همین مضمون ازحضرت  امام علی(ع) چنین نقل شده است: «وَ قَالَ (ع) أَهْلُ الدُّنْیَا کَرَکْبٍ یُسَارُ بِهِمْ وَ هُمْ نِیَام»؛‏ مردم دنیا مانند سوارانى خفته‌‏اند که کاروانشان در حرکت است (و ناگاه به مقصد می‌‏رسند، و آن‌گاه بیدار می‌‏شوند. این بیان می‌رساند که زندگی و هستی حقیقی، حیات آن جهانی است که چشمان انسان در این دنیا بدان بسته است، و گویی که زندگی این جهان، بسان زندگی در خواب است که هیچ حقیقتی ورای آن نیست.

انسان در خواب خود هم زندگی می‌‌کند و چه کارها که نمی‌کند و چه‌ها که بر سرش نمی‌‌آید از تلخ و شیرین، اما از خواب که بیدار می‌‌شود نقش آن زندگی نقش بر آب می‌‌شود که اگر تلخ بود انسان نفس راحتی می‌کشد و اگر شیرین بود، حسرت می‌‌خورد. مخصوصا حق الناس خیلی سخت است

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل  در ادامه یاد آور شد : اذیت کردن این نیست من یک چوب بگیرم و مردم را کتک بزنم ؛ همین که گره در کار مؤمنین ایجاد کند می شود اذیت کردن ؛ اذیت کردن همین اتفاقات روزمره که گاهی اوقات می شنویم گاهی اوقات آدم باید خون گریه کند . خانواده ای مبلغ پولی رو به مجموعه ایی بدهند به امید اینکه سودی گیرشان بیاید یا به زخم زندگی بزنند ؛ بعد آن مجموعه این پول را ندهد ؛ همه هم بدانند و سکوت بکنند ؛ این خانواده ی مظلوم برای درمان خودش ناچار باشد به اینوز و آنور برود و درخواست بکند تو را به خدا می خواهم درمان بکنم  ؛ این اذیت کردن مؤمن نیست؟ فردای قیامت کسی که این کار را کرده چطور می تواند در محضر خداوند سر خود را بالا بگبرد؟ امروز می تواند بگوید به من ربطی ندارد ؛ امروز می تواند از این و آن فرار بکند ولی فردای قیامت ار محضر خدا می تولند فرار کند؟

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه خاطر نشان نمود : این مصیبت هایی است که هستند اگر من می دانستم  این اتفاق می افتد و جلوی این اتفاق را نگرفتم بنده هم در این اتفاق دخیل هستم ؛ مثال ها زیاد هستند ؛ از سادات سال 84 گرفته در اهواز که هیچکدام هم سید نبودند تا بانک آرمان و آن خانم در رامهرمز و قصه ی دست به نقد گل باران از این قصه ها در جامعه ی ما زیاد وجود دارد  ؛ البته نمونه ی دیگری هم هست ؛ در جامعه ی ما اگر کسی می خواهد پول دار شود خیلی راحت می تواند پولدار شود ؛ شما یک تابلو بزن بالا وبگو مردم بیائید پولتونو به من بدهید من اینقدر درصد به شما پول می دهم ؛ طرح و نقشه ایی هم بکش ؛ مثل این بنده خدایی که کمی پائین تر از اینجا ؛ البته بنرها رو جمع کردن ؛ فرار کردن هم خیلی راحت و سهل و آسان است ؛ بعد چی برای مردم می ماند ؟ همون غصه ی بی پولی می ماند ؛ غصه ی یک نفر که دانسته یا ندانسته هر چه می خواهی اسمش را بگذار ؛ بالاخره مشکلی داشته که این کار را کرده ؛ معضلی در زندگی اش بوده که این کار را کرده ؛ مشکل روی مشکل  ؛ این می شود اذیت کردن مؤمن ؛ این می شود حق الناس ؛ این می شود چیزی که خدا ازش نمی گذرد .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه به زندگی علی بن یَقْطین بن موسی بغدادی اشاره کرد و گفت :  علی بن یقطین سیاست‌مدار، اهل کوفه، ساکن بغداد و از یاران موسی کاظم بود که به دستور کاظم خود را در دستگاه بنی عباس نفوذ داد و تا مقام وزارت هارون الرشید پیش رفت. موسی کاظم در مورد او گفته‌است «خداوند سبحان دوستانی دارد که همراه دوستانِ ستمگران هستند تا از دوستان خود خطرها را دفع کنند و شما از آنان هستی.» نقل شده‌است موسی کاظم به او توجه خاصی داشته و در موردش گفته‌است: «ضمانت کردم که علی بن یقطین را آتش نسوزاند.» و نیز گفت: «من شهادت می‌دهم که علی بن یقطین اهل بهشت است.» علی بن یقطین سرانجام در سال ۱۸۰ هجری، یعنی سه سال قبل از درگذشت موسی کاظم، از دنیا رفت ؛  علی بن یقطین از علاقه مندانِ موسی کاظم بود، که البته کسی از این ارادت خبر نداشت. اما ظاهراً یک نفر در این باره نزد هارون خبرچینی کرده بود. از قول علی بن یقطین قریب به این مضمون نقل شده‌است که: نزد هارون ایستاده بودم که هدایایی از پادشاه روم برایش رسید. در میان آنها لبادهٔ ابریشمیِ طلابافتِ سیاه رنگی بود که بسیار توجهم را جلب کرد. هارون با دیدن توجهم، آن را به من بخشید و من آنرا در حوله ای پیچیده و (برای موسی کاظم) به مدینه فرستادم. شش یا هفت ماه بعد وقتی از نزد هارون به خانه برمی‌گشتم، خدمتکارم با حوله و لباسی که در دست داشت و با نامه ای که تازه رسیده بود، از من استقبال کرد. نامه از طرف کاظم بود. و هنوز گل مهر آن خشک نشده بود. نوشته بود «یا علی! اینک وقتی است که تو به آن لباده نیاز داری!» حوله را از خدمتکار گرفتم و باز کردم دیدم همان لباده ابریشمی سیاه است. در همین حین خدمتکارِ هارون رسید و خبر داد خلیفه مرا احضار کرده‌است. به نزد خلیفه رفتم در حالی که عمر بن بزیع کنارش نشسته بود. خلیفه پرسید «یا علی آن لباده ای را که به تو بخشیدم چه کردی؟» پاسخ دادم در خانه است. هارون نگاهی با عمر بن بزیع رد و بدل کرد و به من گفت «کسی را بفرست آن را برای من بیاورد.» خدمتکارم را فرستادم و لباس را آورد. همین که چشم هارون به آن افتاد گفت «یا عمر! بر ما سزاوار نیست که حرف کسی را زین پس دربارهٔ علی قبول کنیم.» و دستور داد پنجاه هزار درهم به من دادند. لباده را به خانه بردم و به همراه پول، دوباره به خدمت امام فرستاد ؛ همین بن یقطین ؛ یک شیعه از بصره می آید در خانه ی علی ابن یقطین؛ علی می گوید الان نمی توانم ببینمت فردا بیا ؛ آن مرد شیعه دلشسته می رود و به بصره برمی گردد آقا موسی ابن جعفر(ع) می فرماید :« علی تا حلالیت نطلبی تا این شیعه از توراضی نباشد من تو را نمی بخشم » که علی ابن یقتین بلند می شود و به بصره می رود , خانه ی آن بنده خدا را پیدا می کند ؛ سر را روی زمین می گذارد و می گوید پاتو را صورتم بگذار؛ می گوید برای چی؟ علی می گوید تا پاتو روی صورتم نگذاری  و تا مرا نبخشی از اینجا نمی روم ؛ آن شیعه علی ابن یقتین را می بخشد و علی برمی گردد خدمت حضرت موسی ابن جعفر(ع) ؛ ما که معرفتمان به آن اندازه ای نیست که امام به ما بگه تو خطا کردی من نمی بخشمت . این را کی می فهمم فردای قیامت در این دنیا نمی فهمم . وقتی که از ولایت اهل بیت خارج شدم ؛ من که شیخ مرتضی حائری نیستم که وقتی می رفت زیارت امام رضا(ع) عبا را می گذاشت زیر سرش و یک حالت ذکر ی می کردآقا شیخ مرتضی حائری پسر شیخ کریم حائری یزدی ؛ مؤسس جوزه ی علمیه ی قم می گوید یک روز داشت ؛ می رفت سمت حرم امام رضا(ع) ؛ یه بنده خدایی او را شناخت اومد نزدیک ؛ سلام آقا شیخ مرتضی ؛ شیخ مرتضی از علمای بزرگ است به حالت عادی گفت « سلام» آن بنده خدا خرد شد ؛ با حالت خوشحالی نزدیک آمده بود بنده خدا دلش شکست و رفت ؛ شیخ مرتضی می گوید به حرم که رسیدم خدام حرم گفتند : آقا شیخ مرتضی نیا . آقا شما را نمی طلبد گفتم برای چی ؟ گفتند : به خودت رجوع کن که چرا نمی طلبد . رفتم گشتم بنده خدا را پیدا کردم و عذرخواهی نمودم ؛ نشد به حرم بروم تا چند وقت . فقط دور حرم تاب میخوردم تا اینکه امام مرا بخشید که توانستم وارد حرم شوم ؛ کسانی که درد و رنج برای مؤمن ایجاد می کنند ؛ من مسئول هم شریکم در ایجاد این درد و رنج ؛ من مسئول هم باید جواب بدهم .

 امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به حرکت رو به جلو اشاره کرد و یاد آور شد : البته این را که می خواهم بگویم یک افتضاح بزگی است برای آنهایی که سکوت می کنند و کسانی که نسبت به این اتفاقات چشم های خود را بسته اند ؛ امروز یک چشم باز می خواهد ؛ یک دل بیدار می خواهد ؛ یک انسان آزاده می خواهد ببیند چه اتفاقی دارد می افتد . شما در هر قصه ای که نگاه بکنید بی عرضه گی و رفوزه شدن غربی ها را می بینید ؛ چه در امر سیاسی که دیدید ؛ این همه قتل و عام زن و بچه و کودک به شهادت رسیدند ؛ صدای کشورهای غربی در نیامد ؛ صدای حقوق بشر در نیامد ؛ صدای کشورهایی که دارن پول می دهند کشورهای به اصطلاح مسلمان که دارن پول مب دهند به اسرائیل برای این جرم بزرگ درنیامد ؛ در موضوع ورزشی نگاه بکنید می گویند ورزش از سیاست به دور است برای جمع شدن قلوب آرم المپیک را می آورند در چشم بشریت قرار می دهند ولی می بینید همین ورزش می شود ابزاری در اختیار غربی ها .

 

وی افزود : هر کسی مقابلشون قرار بگیرد به راحتی در همین ورزش تحریم می شود می گویند چون ما برای صلح آمده ایم ولی شما دارید جنگ افروزی می کنید لذا باید تحریم شوید ؛ هر کسی که بر اساس خواسته های آنها  رفتار بکند ؛ نه این چنین نیست ؛ جنگ بد است فرقی نمی کند ؛ چه روسیه باشد بخواهد با اوکراین حمله بکند بد است چه قصه ی اسرائیل با مردم مظلوم غزه ؛ چطور اونجا قطعنامه دارد ؛ اونجا تحریم دارد ؛ اونجا خروج دارد ؛ ولی اینجا هیچی ندارد ؟ اینجا اعلام جلسه می کنید مثل امروزی باید بشینیم جلسه بگیریم در باب اسرائیل و صهیونیسم نظر بدهیم ؛ یک تلفن از اربابتان آمریکا می آید ؛ اعلام می کنید که نه جلسه به بعد موکول گردید . این هم از قصه ی ورزش .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه اظهار داشت : اگر می گویند حقوق بشر یعنی پیگیری سیاست های آمریکا ؛ اگر کسی مقابل سیاست های آمریکا قرار گرفت از حقوق بشر تخطی کرده است ؛ اگر می گویند صلح جهانی برای ورزش یعنی سیاست های آمریکا اگر کسی از سیاست های آمریکا تخطی کرد مقابل صلح قرار گرفته است . اگر می گویند شما باید سیستم مالی در دنیا داشته باشید یعنی پرونده ی شما برای سیاست های عیان باشد ؛ اگر مقابل سیاست های آمریکا قرار گرفتید باید تحریم شوید و مورد مأخذه قرار بگیرید این است قصه ی دنیا .اگر سازمان مللی وجود دارد یعنی سازمان ملل تماما در اختیار آمریکا ؛ غربگراها ببینند ؛ اونهایی که سنگ غرب را به سینه می زنند ببینند ، در مقابل این قتل و عام ؛ سکوت کامل جوامع بین المللی, ما که از آمریکا انتظار نداریم بیاید در مقابل اسرائیل قرار بگیرد ؛ از انگلیس انتظار نداریم ؛ از فرانسه و آلمان انتظاری نداریم ولی جوامع بین لمللی که امروز ادعا می کنند کجا هستند؟ این که می بینید مردم دنیا بیدار شده اند چون به این نتیجه رسیده اند که اگر بخواهند منتظر جوامع بین المللی بایستند هیچ اتفاقی نمی افتد  چون اصل و اساس جوامع بین المللی سیاست های آمریکایی است. خدایا بار پروردگارا عاقب همه ی ما را ختم به خیر بگردان ـ ظهور امام زمان(عج) را نزدیک و نزدیکتر بگردان ـ ما را از یاران واقعی اش قرار بده ـ رهبر معظم انقلاب طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ شر اشرار را به خودشان باز گردان ـ اسلام و مسلمین تصرت عنایت بفرما ـ خداوندا بار پروردگارا در دنیا زیارت اهل بیت (ع)  و در آخر شفاعتشان نصیب حال  همه ی ما  بگردان ـ صهیونیست بین الملل الان نیست و نابود بگردان .   

از دیگر برنامه های این هفته می توان به « پاسخگویی مسئولین و معاونین اداره ی مخابرات ـ شبکه ی بهداشت و درمان و دادگسترب پشت میز خدمت به نمازگزان » ـ  « قرائت دای آلسین توسط حاج عبدالرحیم انصاری » نام برد و باد و خاطذه ی شهدای شهرستانشوش از 12اسفندالی 18اسفند ماه را گرامی داشت شهدایی نظیر « شعید فریبرز سندونی ـ شهید علی دبات  ـ شهید محمد صبوری فرد   ـ شهید رفریدون سگوند ـ شهید حبیب اله رداده   ـ شهید حنون سرخه   ـ شهید یابر چنانی  ـ شهید محمدرضا سردارآبادی  ـ شهید عبدالحمید بیاور   و شهید کاظم سرخی »

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست