09082024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۴۰۲5132

امام جمعه ی موقت شوش گفت : در عرصه ی انتخابات در هشتم تیرماه 1403 ما هم حاضر شویم و دولتی انتخاب کنیم که به ملاک های انقلاب و به شعارهای انقلاب نزدیکتر باشد

 

ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

 

تایپ خبر ـ عباس کرم الهی

به همت ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش ؛ نمازسیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه این هفته جمعه 01 تیر ماه 1403 همزمان با« سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360 هجری شمسی ـ روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و روز اصناف  به مجری گری « عبدالامیر بشکار » ـ تلاوت قرآن« محمدرضا تریچی » مؤذنی « علی دیناروند  » و قرائت زیارت آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» به امامت «حجت الاسلام عارف آل کثیر امام جمعه ی موقت شوش»  در شبستان آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع)  برگزار شد .

 

 

 

 

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور« آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان های شوش و کرخه ـراشد پیری رئیس دادگستری شوش ـ مسلم کرم الهی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش  مهندس محسن حویزه فرمانده شهرستان شوش ـ مهندس لطیف خالدی مجد بخشدار بخش فتح المبین ـ  غلامحسین نظری رئیس کمیته ی امداد امام خمینی (ره) شهرستان شوش ـ علی الهایی رئیس بنیاد شهید شهرستان شوش  ـ  عامر الهایی سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان شوش ـ غلامحسن نظری رئیس کمیته ی حضرت امام خمینی (ره) شوش ـ عیسی ناصر رئیس مرکزآمورش فنی و حرفه ای شهرستان شوش ـ  فروغ پور احمدی مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده ـ دکتر حمیلا چرنگ عضو شورای اسلامی شهر شوش ـ جمعی از اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع)  ـ جمعی از عشایرغیورعرب ؛ لر و بختیاری  ؛ جمعی از هنرمندان ، اصحاب رسانه و مطبوعات ؛جمعی  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بانوان»؛  نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر امام جمعه ی موقت و رئیس اداره ی تبلسغات اسلامی شهرستان شوش در شبستان آستانه حرم دانیال نبی(ع) برگزار شد .

 

امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم . 


 

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در ابتدای سخنان خود در خطبه ی اول به روایتی از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت : « برداشت نادرستی وجود دارد که تقوا را صرفا فقط دوری جستن از گناه و بدی معرفی می کنند » در این روایت زیبا از نبی مکرم می فرماید که « تقوا سر چشمه و عصاره ی و جمع همه ی خوبی هاست » اینکه انسان ار دل پرهیزکاری و دو.ری از گناه به مراتبی می رسد که می تواند جامع همه ی خوبی ها باشد ؛ می تواند در برداشته ی همه ی فضائل باشد . ان شاءالله خداوند متعال ما را در این مسیر ثابت قدم بگرداند .


 

وی در ادامه به مناسبت امروز اشاره کرد و اظهار داشت : دهه ی امامت و ولایت مناسبتی است که ما در آن قرارداریم ؛ از عید سعید قربان تا هیجدهم ذی الحجه الحرام که عید سعید غدیر خم است ؛ عید ولایت است ؛ در واقع بزرگترین و برترین عید رو ما در بین اعیاد و در بین ایام این عید سعید غدیر خم را داریم و می بایست نسبت به آن بیشتر صحبت کنیم .بیشتر تبیین کنیم .


 

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در ادامه یاد آور شد : عیدی با این عظمت و با این بزرگی شایسته است در مورد اون بیشتر پرداخته شود ؛ البته خوشبختانه در طول دهه ی گذشته جامعه ی ایمانی ؛ مردو مؤمن و ولایتمدار ما نسبت به عید سعید غدیر و این دهه ی مبارکه پیشفدم بوده اند ؛ اتفاقات خوب و مبارکی دز سراسر کشور در این ایام و به خصوص در این عید سعید رخ داده ؛ خیلی جالب است محضر شما عرض کنم که کثرت اعمال و آدابی که در عید سعید غدیر خم در روایات و کتب ما آمده است ؛ مقایسه نمی شود با هیچ کدام از روزها . در احادیث شیعه این عید را با عباراتی چون عیدُاللهِ‌ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی) ،  عید اهل بیت محمد(ص) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) یاد کرده اند. به اعتقاد شیعیان بر طبق خطبه خاتم انبیا حضرت محمد مصطفی(ص) در غدیر خم امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) را بعد از خود با حدیثی که ۳ ساعت طول کشیده « مَن کُنتُ مولاه فَهذا علیّ مولاه أللهم والِ من والاه و عادِ من عاداه» جانشینی او را برای تمامی مسلمانان اعلام و تمام کرد. در تفاسیر شیعه آیه سوم سوره مائده در روز عید غدیر نازل شده‌است که آمده «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی» البته شیعیان اعتقاد دارند محمد ، غیر از غدیر در مواضع دیگری چون واقعه ی یوم الدار و ماجرای جنگ تبوک و حدیث منزلت به جانشینی علی بن ابی طالب(ع) بعد از خودش اشاره و تأکید کرده بود. وجه تمایز غدیر با سایر مواضع، اخذ بیعت طبق رسم رایج اعراب، از تمام ۱۲۰ هزار نفرحاضر در مناسک حج و بعد از آن در غدیر بود. این بیعت به صورت رسمی (زبانی و عملی) بر جانشینی امیرالمؤمنین گرفته شد .


 

حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر افزود : شیعیان نیز بر طبق یک سنت دیرینه، عید غدیر خم را در مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی همانند عیدسعید فطر، عید سعید عید قربان و دیگر اعیاد ؛ مسلمانان جشن می‌گیرند و اجتماعات بزرگی برگزار می‌کنند.. شیعیان عید غدیر همانطور که در ابتدا اشاره کردم ؛ بزرگترین عید مسلمانان  و مهمترین عید مذهبی نزد شیعیان هست. عید غدیر به نام عید الله الاکبر نیز معروف است. این روز در جمهوری اسلامی ایران تعطیل رسمی است. در بحث اطعام عید غدیرخیلی سفارش و تأکید شده است ؛ عید غدیر هنگامه ی اتحاد است فرموده است جمع شوید و متحد بشوید ؛ عید غدیر هنگامه ی یأس و شکست و خار شدن دشمنان اسلام است ؛ از عید عدیر ما باید متمسک بشویم برای انسجاممان ؛ برای وحدتمان و برای یک پارچه گی مان ؛ برادران و خواهران نمازگزار؛ مسئله ی غدیر را گاها بعضی حالا یا نادانسته یا از عدم علم آن را به مسئله ایی فرقه ایی یا قومی پائین می آورند ؛ واقعه ی غدیر قدرت اسلام است ؛ مظهر قدرت اسلام است ؛ احیای اسلام در آن شکل گرفته است . درست است که تجلی آن در بین ما شعیان بیشتر نمود پیدا کرده است اما نباید ما اینقدر آن را به یک مسئله تاریخی تنزل بدهیم که اتفاق افتاده ؛ نه ؛ مبدأ تحولات و سیرِ تحولات و آن چیزی که ما در آیات و پیامبر به یاد داریم از عید سعید غدیر خم آغاز می شود و ما در این راستا باید دقت کنیم ؛ چیزی که ما تعبیر به آن داریم در کتابها و در بیان امامین انقلاب به عنوان عید حاکمیت الله و ولایت الله ؛ این خیلی عظمت دارد و ان شاءالله بتوانیم حق این مطلب را ادا کنیم به فضل الهی .


 

خدایا فرج امام زمان(عج) هر چه زودتر برسان ـ ما را از سربازان و یاران واقعی اش قرار بده ـ طول عمر و سلامتی برای مقام معظم رهبری عنایت بفرما ـ توفیق خدمتگذاری به خدمت گذاران صدیق اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی عنایت بفرما ـ حوائج و گرفتاری های مردم ما را و مشکلات و گرفتاریها را به لطف خودت مرتفع بفرما  .


 

حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر امام جمعه ی موقت شهرستان شوش و رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين..... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله . »  بار ديگر ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را  به تقوای الهی دعوت می کنم .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه ی خطبه ی دوم خطاب به نمازگذاران گفت : آن چه ما از مکتبو اندیشه ی امام بزرگمان به دستمان می آید در باب انقلاب اسلامی و مدیریت انقلابی ؛ نفی استبداد و استکبار است ؛ امام عظیم الشأ نمان یک فهمی را از انقلاب اسلامی دارد که اگر دقت کنیم ؛ متوجه خواهیم شد ؛ مقداری فهم عمومی ما نسبت به آنچه که امام بزرگوار نسبت به انفلاب اسلامی دارند ؛ متفاوت است , سعدی شاعر یک مصالی دارد  ؛ دو برادر را در نظر می گیرد که یکی از برادران خدمتگذار سلطان است و دیگری از زور بازوی خود نان می خورد ؛ اولی مدام به این دومی صحبت می کند که پول دستت نداری ؛ چیزی هم نداری گیرت نمی آید همش سختی می کشی ؛ بیا با هم به سراغ سلطان برویم هم وضع مالی ات خوب می شود هم از مشکلات راحت می شوی ؛ این یک مسیر است مسیری که اصولی بر آن پایبند نیست ؛ اگر اصولی بر آن پایبند باشد ؛ اصول اساسی دین مبین اسلام نیست صرفا یک درآمد است ؛ اینکه روی پای خودمان نایستیم و برویم تحت ظلِ فکر و اراده ی دیگری ؛ اما مسیر دوم که همان برادر دوم است ؛ یک رشد جامعی را دنبال می کند . رشدی که انسان به دست خودش محقق می شود ؛ رشدی که همراه با عزت است ؛ انسانی که از کف دست خودش التزاق کند عزتمند است .اینکه زیر بار اراده ی غیر نخواهد رفت و به طبع آن درآمدی هم کسب خواهد نمود .


 

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش افزود : ما نمونه های مختلفی در دوره های گذشته داشتیم که متأسفانه گاها برخی از امورات کشور را گره می زدند ؛ یکی از موارد ؛ تا جایی که مقام معظم رهبری فرمودند که : « ما یک دیپلماسی داریم که به آن می گویند دیپلماسی التماسی » اینکه عزت و اصل هویت اسلامی ایرانی را در درجه های چندم بدانیم ؛ اینها بسیار مهم است و آن فهمی که امروز ما از انقلاب اسلامی داریم این است که سلطنتی از بین برود و یک ساختاری تحت عنوان جمهوری اسلامی شکل بگیرد ؛ این خلاف آن نظرامامین انقلاب اسلامی است ؛ مقام معظم رهبری در طرح کلی اندیشه ی اسلامی اش در قرآن می فرماید : پیامبر اکرم(ص) معبوس شد و جامعه را به بعث رساند ایشان می فرماید : « بعث در عرف سیاسی امروزی ما به آن انقلاب می گویند . » یعنی انقلاب ؛ به هم ریختن ساختارها نیست .

 

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در ادامه خاطر نشان نمود : انقلاب بعث درونی و انفسی است .این اندیشه و مکتبی که امام در پرتوی این انقلاب اسلامی به ثمر نشاند ؛ یکی را امروز محضر شما نمازگذاران عرض می کنم ؛ آن اندیشه ی مفاومت است . مقاومت چیست ؟ می فرماید : « مقاومت آن چیزی است دشمن خارجی ما با ما مشکل دارد » این همان هویت جمعی اسلامی ایرانی ماست که برگردانند سر جای خودش ؛ در دهه های گذشته ؛ دهه های فلاکت و ذلت ؛ مشکل اینها ؛ اشخاص و افراد و نهادها نیست ؛ با سپاه در درجه ی اول مشکل ندارند ؛ با نیروهای نظامی ما در درجه ی اول مشکل ندارند ؛ مشکل آنها بر فرض اینکه اینها هم کنار بروند محال است که کوتاه بیایند که این فرض محالی است ؛ آیا دشمنی آنها تمام خواهد شد ؟ خیر ؛ دشمنی آنها تمام نخواهد شد چرا؟ تا وقتی که جامعه ی ایران اسلامی اهل قیامت است ؛ تا وقتی که جامعه ی ایران اسلامی اهل قیام است و زیر بار حاکمیت و اداده ایی غیر از اراده ی خدا نمی شود ؛ این دشمنی ها ادامه دارد . اینطور نیست ؛ اینها دشمنی دارند ؛ امام راحل در پیامشان در آن قطعنامه می فرمایدکه « اینهایی که اگر فکر می کنند با گفتگو این دو صحنه ؛ این دو عرصه ؛ این دو فکر , این دو جبهه را می شود با همدیگر جمع کرد ؛ اینها الفبای مبارزه را نمی دانند .» مگر می شوید اینها را با هم جمع کرد؟ چطور می شود آنها را سر یک سفره نشاند؟ مگر می شود حق و باطل را کنار هم نشاند ؟ یا باید مثل آن بشوید ؛ یا باید حذف در آن بشوید ؛ یا این دشمنی ادامه خواهد داشت .

 

حجت السلام شیخ عارف آل کثیر افزود : لذا دشمنی آنها با هویت اسلامی و ایرانی ماست . اگر امروز با ارکان نظام مشکل دارند؛ اگر اموز می گویند دشمن شماره ی یک که ما مردم ایران هستیم برای چیست؟ اگر امروز می گویند دشمن ما مردم و ولایت فقیه است برای اینکه این مردم و این ولایت فقیه حافظ این قیام و مقاومت هستند , امروز ولایت فقیه پشتیبان این مملکت هستند ؛ امروز مردم غیور ایران حافظ این نهضتند .    

 

وی افزود : خدا رحمت کند شهید خدمت ما شهید رئیسی کلیپش پخش شد در دیدارش با رزمندگان حزب الله به عربی به آنها گفت : « دشمنی اینها با ابزار شما نیست ؛ اینها با خود شما مشکل دارند ؛ چون شما و مردم حافظ این هویت هستند؛ این نکته ای است که ما باید نسبت به آن دقت داشته باشیم .

 

وی در ادامه در مورد اسرائیل غاصب و خودکش اظهارداشت : امروز در شرایطی قرار گرفته ایم دو مطلب است ؛ این دو مطلب ما را احاطه کرده است ؛ مطلب اول مطلب جهانی است ؛ ابته اینه هم تهدید هستند هم فرصت  خدا رحمت کند حاج قاسم را می فرمود که : « آن چیزی که در تهدید وجود دارد خود فرصت نیست البته شرطی دارد و شرطش آن است که نترسیم ؛ در قصه ی برد بین المللی و جهانی مسئله ی « غزه » است ؛ آورده ی آن برای ما چه بود ؟ آورده ی آن برای ما این بود که برایمان ثابت شددشمنی دشمن ؛ ما یادمان نمی رود که در همین مملکت در تریبون های رسمی و غیر رسمی چه می کردند جای رقیب و دشمن را عوض کردند ؛ ادبیات و مفهوم و دشمنی دشمن را پاک کردند میگفتند :« بایستی با فلان با فلان به چشم یک رقیب نگاه کرد نه به چشم یک دشمن البته اینها دست بردار نیستند ؛ همین چند روز پیش در تحریف قرآن هم دست داشتند ؛ دست بردار نیستند و به خاطر اینکه بخواهد ماهیت خود را رو کنند از هر کاری دریغ نخواهند کرد     

 

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش گفت : قرآن خواند بلکه درست اما اگر بخواهیم تفصیر قرآن انجام بدهیم اما اگر بخواهیم از قرآن استناد کنیم باید اهلش بیایند و صحبت کنند نه این که برای افکار عمومی شبهه ایجاد کنیم ؛ این بسیار دردآور است برای ما واین عمل خوبی نبود و مورد دوم که در بر گیرنده ی این اتفاقات بود مسئله شهادت رئیس جمهور عزیزمان بود ؛ همه ما می دانیم که ایشان شخصیتی بود که از خودش دفاع نمی کرد و کسی هم از او تمجید نمی کرد ؛ دیدیم که یک دفعه در دور ترین نقطه ی ایران به چه وضعیتی به شهادت رسید ؛ حس مردم ما تغییر کرد واز دل شهادت این شهید عزیز و مظلوم یک وفاق و یک اجتماع و یک اتحاد و انسجامی به وجود آمد ما این را باید درس بگیرید ؛ اینها داشته های ما هستند ؛ دارایی ما در عرصه جهان آن« مقاومت » است که امروز در دل غزه  آن را می بینیم و دوم وفاق و همدلی که از شهادت این شهید عزیز به وجود آمد ؛ مقام معظم رهبری فرمودند :« اتفاقی که در پی شهادت حاج قاسم عزیز به وجود آمد» فرمودند که :« حضور خیره کننده و میلیونی مردم در بدرقه ی شهدای مقاومت , سوخت موشکهایی بود که عین العسد را در هم کوبید» ؛ اخیرا آقا هم فرمود که : « تکمیل حماسه ی شهدای اردیبهشت انتخابات است » انتخاباتی که بسیار مهم است ؛ هم در عرصه ی ملی ؛ هم در عرصه بین المللی و بایستی بتوانیم همانطوری که در بدرقه ی میلیونی و مراسمات ملی و فراملی برای این شهید گرفته شد همین طور یکپارچه و متحد انشاءالله « در عرصه ی انتخابات در هشتم تیرماه 1403 ما هم حاضر شویم و دولتی انتخاب کنیم که به ملاک های انقلاب و به شعارهای انقلاب نزدیکتر باشد .»

 

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در ادامه داد : اما یک نکته ی مهم در مورد انقلاب درباب انتخابات مهمترین اصل مشارکت است چرا 1 ـ مشارکت استحکام درونی ما را تقویت خواهد کرد .2 ـ مشارکت انتخاباتکشور ما را بالا خواهد برد 3 ـ مشارکت باطل و سّره تعرض فتنه گری دشمنان خواهد بودهر آنچه که با مشارکت بالا به ارمغان می آید این است دهان و چشم یاوه گویان بسته خواهد شد .  

 

وی در پایان به مناسبت ها اشاره کرد وگفت : در روز 1 تیرماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امان خمینی(ره) مبنی بر تشسکیل سازمان تبلیغات اسلانی ـ روز تبلیغ و اطاع رسانی دینی و روز اصناف است و فردا شنبه2 تیرماه1402 ولادت با سعادت حضرت امام علی النقی الهادیو سه شنبه 5 تیرماه 1403 مصادف با 18 ذی الحجه1445 خچری قمری و جشن آغاز ولادیت امیرالمؤمین در عید غدیر خم است ؛ این ایام را تبریک می گویم .همچنین پنجشنبه7 ترمله 1403 روزولادت با سعادت حضرت امام موسی کاظم و (ع) را تبریک گفته و  شهادت  مظلومانه ی  آیت الله دمتر سید محمد حسین حسینی بهشتی  ؛ حجت الاسلام شهید سید محمد کاظم دانش اولین نماینده و اولین امام جمعه ی شهرستان شوش و72 تن از بهترین یاران حضرت امام خمینی (ره) در سال 1360 با انفجار بمب به دست منافقین کوردل در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفته که این روز به عنوان روز قوه ی قضائیه نام گذارس شده است و بالاخره بمباران شیمیایی شهر سردشت در سال 1366 توسط بعثیون عراقی را تسلیت عرض می نمایم .


 


همچنین راشد پیری رئیس دادگستری شوش پیرامون شهدای 7 تیر و عملکرد دستگاه خود به عنوان سخنران پیش از خطبه ها سخنانی را ابراد نمودند .

ار دیگر برنامه های این هفته  می توان به « نشست  پشت میز خدمت توسط کارکنان ؛ قضات ، دادباران و خدمتگذاران دادگستری شهریتان شوش و پاسحگویی به نمازگذاران ـ قرائت زیارت آل یاسین توسط حاج عبدالرحیم انصاری » نام برد و باد و خاطره ی شهدای شهرستان شوش از 2 خردادماه  الی 08 تیرماه را گرامی داشت ؛  شهدایی نظیر « شهید ضغیر عبدالخانی ـ شهید رحیم غلام زاده اهوازی ـ شهید صباح ضمدی ـ شهید رحیم سعدی  ـ شهید قاسم خنیفری ـ شهید بهمن چراغ سحر  و شهید حسینقلی کیان علیخانی  » گرامی داشت .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست