07032024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۵۱۳1086

در نشست خبرنگاران با امام جمعه شوش مطرح شد:خبرنگاران شهرستان شوش به موضوع اقتصاد مقاومتی فعالیت قابل توجهی نداشته اند .

علیرضا کریمی ـ خبرنگار شوش نیوز

امام جمعه شهرستان شوش در روز سه شنبه 13 مرداد 1394 و دومین روز از هفته خبرنگار در دیدار با خبرنگاران بیان کرد: خبرنگاران شوش به موضوع اقتصاد مقاوتی در کل نشریات الکترونیکی و متنی شوش و استان خوزستان فعالیت قابل توجهی نداشته اند .

 

 

 

 

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 11:30 قبل از ظهر روز سه شنبه شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران ، فروغ پور احمدی مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده و مسئول روابط عمومی کانون پیشکسوتان مطبوعات و جمعی از مدیرمسئولان نشریات ، خبرنگاران و عکاسان خبرنگار در دفتر امام جمعه ی شهرستان شوش در دومین روز از هفته ی خبرنگار که تحت عنوان « شوش ، خبرنگار و بیعت با ولایت » با آیت الله امام ، امام جمعه ی این شهرستان دیدار داشتند .

 

شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در ابتدا از رسالت و وظایف خبرنگاران از ادوار مختلف صحبت کرد و عنوان نمود : اگر بخواهیم به دوره ی انقلاب اسلامی برگیریم ، در می یابیم که خبرنگاران بودند که پیام ها و نامه های حضرت امام خمینی(ره) را رسانه ای می کردند تا مردم آگاهی کامل را به دست آورند و در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم باشند ، در دوره هشت سال دفاع مقدس نیز خبرنگاران بوده که از طرفی با فرهنگ سازی تقویت روحیه در خط مقدم جبهه باعث دلگرمی رزمندگان می شدند و از طرفی دیگر اخبار پیروزی ها در عملیات های نظامی را به اطلاع آحاد مردم می رساندند .

 

وی افزود : در افشاگری های صهیونیست ها ـ و دفاع از مردم مظلوم کشورهای یمن و فلسطین و در راهپیمایی ها ـ افتتاح پروژه ها و شناسایی نیازمندی ها در واقع قلم و دوربین خبرنگاران است که بیداری دینی و حمایت از مردم پوشش می دهند .


 

عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه که وقت خود را در اختیار خبرنگاران گذاشته به تشریح عملکرد انجمن روزنامه نگاران و مقایسه ی آن نسبت به سال گذشته پرداخت و خاطر نشان نمود :انجمن روزنامه نگاران خوشبختانه نسبت به سال قبل روند رو به رشدی داشته ایم ، تشکیل اتاق فکر انجمن متشکل از 17 کارگروه تخصصی و استفاده از ایده ی اتاق فکر در انجام کارها ـ ارسال بیش از 1500 خبر ـ 59مقاله ـ 280 گزارش و 25 سخنرانی ـ 14 مسابقه ی کتبی و صدور 12 بیانیه ، برگزاری دو دوره کارگاه خبر در طول این پنج ماه نسبت به سال قبل نشان می دهد که 20 درصد رشد داشته ایم .

 

وی در ادامه حاضرین در جلسه را دعوت کرد و اظهار داشت : از تعداد بیشتری اصحاب رسانه و مطبوعات دعوت کردیم اما عده ای از آنها به خاطر اشتغال نتوانستند در جمع ما حضور یابند اما « امید کرد مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی ایران انا ـ علی سعدی مدیر مسئول هفته نامه ی صدای کرخه ـ برهان زبیدی گزارشگر ایران انا ـ علی پناه احمدی عضو اتاق فکر انجمن روزنامه نگاران ـ علیرضا کریمی مقاله نویس پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز ـ کریم ستاوی خبرنگار خبرگزاری شبستان ـ سید رسول موسوی نماینده ی شبکه ی بین المللی الاهواز ـ یاسین بداوی  مسئول پایگاه خبری نسیم شوش ـ علی احمدی عکاس خبرنگار نسیم شوش ـ فروغ پور احمدی مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده ـ فاطمه درویش عضو اتاق فکر انجمن روزنامه نگاران ـ فائقه شیرک مدیر مسئول ماهنامه دانشجویی طلوع ـ سمیه اکبری نماینده و خبرنگار روزنامه فرهنگ جنوب ـ فتانه معتمدی از دانشجویان رشته ی روزنامه نگاری و زینب علیمرادی خبرنگار شوش نیوز در شهرستان دهلران » به نمایندگی از طرف اصحاب رسانه و مطبوعات شوش حضور دارند .

 

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در این دیدار ضمن تبریک هفته ی  خبرنگار به اهمیت و ضروررت انعکاس خبر در شهرستان و کار خبرنگاران پرداخت و افزود: کار خبری باید با نقد  منصفانه همراه باشد و باید این نقد در این زمینه بسیار تزبینانه و منصفانه صورت گیرد.

 

وی افزود : قصد ندارم که خبرنگاران را از خود دلخور کنم اما چون این قشر در واقع در فرهنگ سازی در اولویت هستند انتقاداتی را بر آنها وارد می دانم که می بایست برطرف شوند.


 

وی ابتدا به  موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان نمود : امروزه جمهوری اسلامی در حوزه‌های اقتصادی خود با مسائل یا مفاهیمی مواجه است که به هیچ عنوان تاکنون چه در عرصه‌ی نظر و در کتاب‌های درسی و چه در عرصه‌ی عمل و تجارب بشری مشابه و مابه‌ازای واقعی نداشته است. بنابراین خود انقلاب اسلامی مکلّف به نوآوری و ابتکار و نظریه‌پردازی و الگوسازی در این عرصه‌های جدید اقتصادی است. هر کشوری که عَلم استکبارستیزی را برپا کند نیازمند چنین الگوهایی است. یکی از این مفاهیم، «اقتصاد مقاومتی» است ، که متأسفانه خبرنگاران شهرستان شوش بسیار کمرنگ به آنها پرداخته اند .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود اظهار داشت : شما خبرنگاران در کنار این همه خبر ـ گزارش و مقاله ای که در ابعاد مختلف می نویسید و بازدیدکنندگانی هم دارند می بایست برای روشن فکری آحاد مردم که به دنیای مجازی و یا نشریات متنی سرو کار دارند فرهنگ سازی کنید و آنها را برای استقبال از مقاومت اقتصادی آماده کنید .

 

سید محمد امام سپس به  مشکل بیکاری جوانان اشاره کرد تصریح نمود : خبرنگاران ما باید به فکر جوانان بیکار ما باشند ، درحالی که تمام تلاش ما این است که از آمار بیکاران کاسته شود ، متأسفانه ادارات و شرکت ها روز به روز خود را کوچک تر می کنند و از نیروی انسانی خود اخراج می کنند و کسی هم حرفی نمیزند ، لذا شما خبرنگاران اول به سراغ ادارات زیربط نظیر « اداراه ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ـ مراکز کاریابی ـ مرکز آموزش فنی و حرفه ای و ... » برود آمارها و اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید و سپس با مقالات و گرازش های هدفمند ، فرهنگ سازی های مورد نیاز را داشته باشید .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به سخت گیری های بانک ها نسبت به پرداخت وام خوداشتغالی اشاره کرد و خاطر نشان کرد : از شما خبرنگاران این انتظار را دارم که در همین هفته ی خبرنگار با تشکیل یک جلسه و هم اندیشی ، با اعزام چند اکیپ به سراغ روئسای بانک ها بروید و همانگونه که آنها برای دادن وام به یک جوان سختگیری میکنند شما هم البته بدون برخوردهای احساسی دلیل و یا دلایل عدم پرداخت وام را جویا شوید و در تمام نشریات منعکس کنید .

 

آیت الله سید محمد امام در بخش دیگری از سخنان خود به راکد ماندن طرح توسعه ی حرم دانیال نبی(ع) پرداخت و در این راستا گفت : با توجه به این که حرم دانیال نبی(ع) شهرت جهانی دارد ، اما متأسفانه از زمانی که به منظور طرح توسعه این مکان مقدس و بدون تخصیص اعتبار اقدام به  عقد قرارداد با پیمانکار نمودند به این امید که اعتبارات به موقع تخصیص می شود اما متأسفانه این طرح بسیار کند پیش می رود و طی چند مرحله که مبالغی هم اگر به پیمانکار داده شده کفاف زیر سازی کامل هم نبوده است ، لذا از شما خبرنگاران این انتظار دارم که با انعکاس مقالات پی در پی در نشریات خود فریاد رس ما باشید تا شاید مشکل طرح توسعه حرم دانیال نبی(ع) توسط مسئولین استانی حل شود .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش بعدی سخنان خود خبرنگاران را به دوری از گرایش های جناحی فراخواند و عنوان نمود : یکی از وظایف شما خبرنگاران دور شدن از جناح بندی ها است چون باید بین هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا تعامل برقرار کنند و مردم را به سمت و سویی که خود می خواهند نکشانند و با هر کسی مصاحبه می کنید با بینش سیاسی و خطی  و جناحی  وارد نشوید ـ هر کسی برای خود اعتقاداتی دارد و از نظر سیاسی به یکی از دو جناح گرایش دارد و خبرنگار نباید وارد حریم خصوصی اشخاص داوطلب شوند .

 

در پایان این دیدار عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران  از امام جمعه شهرستان شوش تقاضا نمود که به خاطر این که در هفته ی خبرنگار به سر می بریم ، با ده دقیقه سخنرانی پیش از خطبه ها موافقت کند که این پیشنهاد مورد قبول واقع گردید .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست