07032024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۵۱۴1089

دیدار جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات با شهردار شوش

علیرضا کریمی ـ خبرنگار شوش نیوز

روز چهارشنبه 14 مرداد1394 ساعت 11:30 در چهارمین روز از هفته ی خبرنگار که تحت عنوان « شوش ـ خبرنگار و مردم سالاری دینی » نام گذاری شده است ، جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات با مهندس زمانی شهردارشهر شوش دیدار داشتند .

 

 

 

 

در این دیدار ابتدا عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش به معرفی خبرنگاران پرداخت و سپس از مهندس زمانی خواست تا نقاط قوت و ضعف اصحاب رسانه و مطبوعات را بازگو نماید .

 

مهندس زمانی شهردار شهر تاریخی مذهبی شوش ضمن تبریک هفته خبرنگار به حاضرین و آنایی که در جلسه حضور ندارند ؛ از عباس کرم الهی تقدیر ویژه نمود و گفت : جا دارد تشکر ویژه و جانانه ی خود را از عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش که  از قدیم  دارد قلم می زند ـ عکس می گیر و مقاله تنظیم می کند و آن هم در زمانی که در زمانی که شوش از نظر اطلاع رسانی در نشریات رونق و جایگاهی نداشت ایشان  با تنظیم و انعکاس اخبار و گزارشات تأثیر گزارش ، همیشه تلنگری به مسئولی میزد تا به خود آیند و امروز هم  در پرورش خبرنگاران جوان  زحمات قابل توجهی را متحمل شده و همچنان خبرنگار تربیت می کند تا شوش بیش از پیش برای جهانیان و ایرانیان شناخته شود .

 

وی سپس مراتب تقدیر و تشکر خود را از عبدالرضا لالوند رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر شوش عنوان نمود و در این راستا خاطر نشان کرد : لالوند هر چند خبرنگار نبوده اما بالاتر از حد توان خود به ورزش و ورزشگاران توجه خاص داشته چون عاشق خدمت رسانی به ورزش است و من جا دارد در حضور اصحاب رسانه و مطبوعات از این مرد خستگی ناپذیر هم تشکر و تقدیر نمایم .

 

مهندس زمانی پوشش خبری گذشته نسبت به حال را تجزیه تحلیل نمود و اظهار داشت : در گذشته همانگونه که اشاره شوش از بین معدود خبرنگارانی که شهرستان شوش وجود داشت ، عباس کرم الهی از همه سرآمدتر و فعال تر بود و در کنار رسالت خبرنگار در بخش ورزش هم فعالیت قابل توجهی داشت که به یاد دارم در چند بازی که خودم فوتبال بازی می کردم ، کرم الهی  به عنوان داور قضاوت مسابقات را بر عهده داشت . اما در سال های اخیر کارهای خوبی در بخش خبر و اطلاع رسانی هم در نشریات متنی و هم در نشریات الکترونیکی  مشاهده کرده ام  که درصد بالای آن برمیگردم به ساماندهی انجمن روزنامه نگاران و در کنار آن هفته نامه ی صدای کرخه ـ شوش نیوز ـ شوش 24 ـ ایران انا ـ نسیم شوش ـ اگزار ـ صبح شوش  ـ خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایران ) و ... که هر کدام  پوشش خبری دارند و من در گروه های واتساپ اخبار شوش 24 و نسیم شوش را مشاهده می کنم و شوش نیوز را هم روزانه رصد می کنم که عباس کرم الهی در هیچ خبری حتی حرفی را از قلم نمی اندازد .


 

 

 

وی در ادامه افزود : بارها شاهد نقدهای سازنده ای بوده ام که  از آنها بهره برداری کرده و آن مشکلات را رفع کرده ایم اما مشاهده شده که برخی از این نشریات بدون نظر کارشناسی و بدون تحقیق اقدام به نقدهایی می کنند که بعدها که متوجه می شوند نقدشان بی مورد بوده حتی حاضر نیستند که آن نقد را اصلاح کنند و البته من تمایل ندارم که خبرنگاران  نقد سازنده نکنند و فقط از ما تعریف و تمجید داشته باشند .

 

شهردار شهر تاریخی مذهبی شوش سپس به حکایتی اشاره کرد و تصریح نمود : در روستایی کشاورزی به خاطر این که جهاد کشاورزی آن شهری که از گفتنش معذورم ، به او توجه داشته باشد ، 12 متر زعفرانی را که کاشته بود گزارش داد که من 5 هکتار کشت زعفران داشته ام ـ رئیس جهاد کشاورزی بدون این که از کشت مورد نظر بازدید کند طی نامه ای به مدیرکل نوشت که در شهرستان ما 10 هکتار زمین زیر کشت زعفران رفته ـ گزارش به معاون وزیر رسید و برای دیدن این زمین به شهر مورد نظر سفر کرد و دید که فقط 12 متر زیر کشت زعفران رفته ـ مدیر نظر معاون شرمنده شد و رئیس نزد مدیر ـ فکر کردن و قرار شد گزارش دهند که بر اثر مثلا سیل  مزارع زیر کشت از بین رفته اند تا این موضوع به گوش وزیر و رئیس جمهور نرسیده است ؛ غافل از این که خبرنگاران که هوشیارترین قشر جامعه هستند گزارش کامل را در نشریات منعکس کرده بودند و در نتیجه مغاون وزیر ـ مدیر و رئیس از کار برکنار شدند .

 

وی افزود : این حکایت را گفتم که خبر را بدون  تحقیقات  انجام دادن صحت آن را نمی تواند تأیید کند . البته اعتقاد ندارم که کار ما بدون نقص است  بلکه هم باید به بودجه نگاه کرد و هم به اولویت بندی رفع مشکلات نگاه می کنیم و در اینجا می خواهم گزارش عملکرد چهارماهی که از سال 1394 گذشته است را در اختیار شما بگذارم .


 

مهندس زمانی در این راستا بیان نمود : معمولا در شهرهای کوچک بانوان در پارکها راحت نیستند و احساس امنیت نمی کنند و به همین منظور شهرداری شوش احداث پارک خانواده را در نظر گرفت که خوشبختانه تا کنون 95 درصد این پروژه آماده است و تا 20 روز آینده برای افتتاح آماده می شود که صبح ها بانوان از آن استفاده می کنند و عصرها ویژه ی خانواده ها در نظر گرفته شده و در خصوص این پارک باید بگویم که مجهز است به  کافی شاپ ـ شهربازی و هرچیزی که در پارکهای سایر شهرها مشاهده شده در این پارک هم در نظر گرفته شده است و از نظر اعتبارات یک میلیارد 800 میلیون تومان  در این پارک هزینه شده است .

 

شهردار شوش در ادامه به پروژه های در نظر گرفته شده برای افتتاح در هفته ی دولت اشاره کرد و عنوان نمود : 9 پروژه از جمله پل آزادی  ـ فاز اول ذهکشی ورودی شوش تا مرکز آموزش فنی و حرفه ای «که برای این فاز مبلمان شهر و امکانات مورد نیاز به طور کامل خریداری شده » ـ زهکش بین کوی ابوذر غفاری تا کوی دانیال ـ کندروی ابوذر غفاری ـ آسفالت کل معابر و ... در هفته ی دولت افتتاح و به بهره برداری می رسند .

 

مهندس زمانی  به افزایش آسفالت خیابان های اصلی و فرعی نسبت به سال قبل پرداخت و گفت :  در بودجه ی سال 1394 ، در مجموع 260 هزار متر مربع در نظر گرفته شده که بخش عمده ی آن انجام شده و بخش بعدی آن پس از کاهش گرما از سر گرفته می شود  و  این در حالی است که در سال گذشته 160 هزار متر مربع آسفالت داشته ایم . و اگر اشاره ی به قیر هم داشته باشم باید بگویم که قبلا برای خرید یک تانکر قیر با هزار مشکل برخورد می کردیم اما الان ما بیش از 40 تانکر قیر  خریداری کرده و انبار کرده ایم  و شاید این را شهروندان عزیز شوشی ندانند که  در سال های « 89 ـ 90 ـ 91 و 92 به طور کلی 15 تانکر قیر خریداری شده ولی در سال 1393 و این چهار ماه سپری شده از سال 1394 از سه برابر بالاتر خریداری شده به عدد 40 رسیده است .

 

شهردار شوش سپس به پروژه های در دست مطالعه و یا در دست اقدام دستگاه خود اشاره کرد و اظهار داشت : با پشتیبانی شورای اسلامی شهر  در نظر داریم در جاده شوش به طرف شوش بازارچه ای با مشارکت بخش خصوصی با 150 غرفه  راه اندازی کنیم که پیش بینی می شود این پروژه تا بهمن ماه 1394 به بهره برداری برسد که در آن تجهیزاتی نظیر « پارکینگ ـ فضای سبز ـ عابر بانک  و ... مطالعه شده و اگر شورای اسلامی شهر لایحه را امضاء و تأیید کنند با پیمانکار آن قرارداد را منعقد می کنیم تا هم اشتغال زایی کرده باشیم و هم دستفروشان  را در آن بازارچه ساماندهی کنیم که در واقع این دستفروشان نقطه ی تاریک شوش هستند . همچنین  پارکینگ طبقاتی پروژه ای است که به صورت جدی در آن فعالیت می شود و البته با کمبود اعتبار مواجه هستیم ولی با همکاری شورای اسلامی شهر شوش با 5 میلیارد تومان این پروژه تکمیل می شود . همچنین  ترمینال بزرگ برون شهری یکی از دغدغه های مهم شهرداری شوش است که به هر زمینی که دست می گذاریم ، میراث فرهنگی مانع می شود و حتی اخیر زمینی که سند آن متعلق به شهرداری است را در نظر گرفته بودیم که با میراث فرهنگی مانع شد و مدعی شد که این زمین در ارثه ی محوطه ی باستانی است .


 

مهندس زمانی در بخش پایانی سخنان خود به بودجه ی واقعی شهرداری در سال 1394 اشاره کرد و تصریح نمود : به صورت واقعی 14 میلیارد تومان برای سال 1394 در نظر گرفتیم در حالی که سال گذشته بودجه ی شهرداری 10 میلیارد تومان بود .

 

عبدالرضا لالوند رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر و عضو اتاق فکر انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش ضمن تبریک هفته ی خبرنگاران به اصحاب رسانه و مطبوعات  که با عشق و علاقه قلم فرسایی می کنند عنوان نمود : خبرنگاران در حالی که می دانند راهی را که انتخاب کرده اند خیلی خطرناک است اما با عشق و علاقه وارد این عرصه می شوند  که  اگر بخواهم  این حرفه را بیشتر تعریف کنم  باید بگویم که در زمان هشت سال جنگ در خط مقدم جبهه ما خبرنگاران خوبی را از دست دادیم و همچنین در سانحه ی هوایی که قرار بود هواپیمایی از تهران به مقصد چابهار محل رزمایش پرواز کند دچار نقص فنی شده و سقوط می کنند و تمام سرنشینانش که هم خبرنگار بودند به درجه ی رفیع شهادت نائل گردیدند و امروز هم برای رفع مشکلات مردم تلاش های قابل توجهی دارند ، اما انتظار دارم که این فعالیت فقط در هفته ی خبرنگار شدت بیشتری به خود نگیرد بلکه در طول سال به نوبت سراغ مسئولین بروند و از طرفی به مشکلات عمده ی شهر نظیر « بیکاری ـ طرح توسعه ی حرم دانیال که اگه چنین که پیش می رود شاید تا ده سال آینده هم به همین شکل باقی بماند و نیاز مبرم به ترمینال بزرگ برون شهری بیش از گذشته بپردازند .


 

لالوند در ادامه به ورزش عشق مورد علاقه اش پرداخت و تصریح نمود : با توجه به این که رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر شوش هستم حتی بالاتر از توانم مشکلات ورزش شوش را حل کرده ام اما مشکل استقلال شوش از نظر مالی به حدی بالا بود که کاری از عهده ی من به تنهایی بر نمی آمد و هرچه  این مشکل را به گوش مسئولین رساندم اما گوش شنوایی نبود تا این که این تیم رشته دار که خود را برای حضور در مسابقات لیگ دسته دوم کشور آماده می کرد امتیاز خود را به تیمی از شادگان فروخته و امسال هم اگر پرسپولیس و استیل آذین مورد بی توجهی مسئولین قرار گیرند مجبور به فروش پرونده ی خود به سایر شهرستان ها متوسل می شوند .

 

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر  در بخش دوم سخنان خود به  تلاش های عباس کرم الهی در ورزش اشاره کرد و اظهار داشت : عباس کرم الهی همانگونه که در عرصه ی تئاتر و روزنامه نگاری فعالیت قابل تئجهی دارد  ؛ در واقع بخشی از عمر مفید خود را برای خدمت به ورزش اختصاص داد و به عنوان رئیس هیئت والبیال و کمیته اجرایی هیئت فوتبال کارنامه ی درخشانی از خود به جان گذاشت و در معرفی استعدادهای ورزش سهم به سزایی داشت که جا دارد از ایشان تقدیر ویژه به عمل آید .

 

وی در پایان از انتخاب مهندس زمانی به عنوان شهردار بیان نمود : انتخاب ایشان  افتخاری برای این شهر بوده و هست که اگر بخواهم به یک مورد از تلاش های ایشان بپردازم  این است که وقتی به عنوان شهردار فعالیت خود را آغاز کرد  حقوق کارکنان 9 ماه  به تعویق افتاده بود که خوشبختانه در حال حاضر فقط یک ماه معوقه داریم و از طرفی شهرداری در زمان بدو ورود مهندس زمانی بیش از 8 میلیارد بدهی داشت .

 

در ادامه ی این دیدار خبرنگاران  به نوبت علاوه بر تجلیل از شهردار شوش به نیازمندی های شوش از جمله « ایجاد فرهنگسرا ـ تعریف معاونت فرهنگی برای شهرداری شوش ـ تشکیل اتاق فکر ـ ساحل سازی رودخانه ی کرخه به عنوان یک جاذبه ی گردشگری و تفریحی و تغییر در مبلمان شهری خصوصاً میادین شهر ـ تغییر نام خیابان ها به نام شهداء و ... » را به اطلاع شهردار رساندند .


 

عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران  ضمن جمع بندی نظرات خبرنگاران آمادگی انجمن روزنامه نگاران را برای همکاری با شهرداری اعلام کرد و گفت : در صورتی که شهرداری شوش در زمینه های مختلف نیاز به مشاوره و یا هرگونه همکاری فکری داشته باشد اتاق فکر انجمن  متشکل از 17 کارگروه تخصصی که بین آنها مقطع تحصیلی دکترا ـ کارشناسی ارشد و کارشناس وجود دارد دریغ نخواهد کرد .

 

وی  نصب سه عدد سطل زباله جلوی تالار نیایش ـ و مسطح نمودن پیاده روی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی را از شهردار شوش در پایان سخنان خود خواستار شد . 


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست