07032024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۵۲۵1119

سرانجام پس از هشت روز تأخیر از خبرنگاران شهرستان شوش تجلیل شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز یکشنبه 25 مرداد1394 ساعت 14 با حضور جمعی از مسئولین از خبرنگاران شهرستان شوش در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تجلیل به عمل آمد .

 

 

 

شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن  تبریک ولادت حضرت فاطمه ی معصومه(ع) و آغاز دهه ی کرامت ، از پیشتیبانی ها و حمایت های فرماندار از اصحاب رسانه و مطبوعات ، عنوان نمود : در نظر داشتیم که این برنامه به صورت همایش در تالار نیایش برگزار شود ، اما به خاطر این حمایت ها ، تصمیم گرفته شد که در این سالن برگزار شود و باید بگویم که این جمع که برخی از آنها حضور ندارند خبرنگار محض نیستند و از بخش های مختلف روزنامه نگاری یعنی « گزارشگری ـ خبرنگاری ـ نمایندگان مطبوعات ـ مقاله نویسان و عکاسان خبرنگار»  است که توسط عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران از بین « هفته نامه ی صدای کرخه ـ روزنامه های ؛ فرهنگ جنوب ـ  آنزان ـ اروند ـ نور خوزستان  ؛ خبرگزاری های ؛ ایکنا ـ شبستان ـ ایرنا ؛ پایگاه های خبری تحلیلی ؛ شوش نیوز ـ صبح شوش ـ شوش 24 ـ نسیم و آوای شوش » انتخاب شده اند . هر چند برخی تولید مستقیم خبر ندارند و با کپی نمودن تولیدات سایر پایگاه ها اقدام به انعکاس خبر می کنند و بارها مشاهده هم شده نامی از منبع خبر نمی برند ، اما چون روز خبرنگار است در نظر گرفته شد که از همه ی فعالان تجلیل به عمل آید .


مهندس نجاتی فرماندار شهرستان شوش ابتدا از از شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران که زمینه ساز برگزاری این جلسه بودند تقدیر نمود و روز خبرنگار را به حاضرین تبریک گفت .

وی در ادامه سپاسگذاری خود را از « تلاش ها  پیگیری ها و انعکاس به موقع خبرنگاران در دوران انقلاب ـ هشت سال دفاع مقدس  و دوران سازندگی و فرهنگ سازی در تمام امور در کشور ایران و حتی در گوشه و کنار  دنیا که پیام آوران  ملت ها و انتقال فریاد مظلومین و ملت ها هستند و خصوصا اصحاب رسانه و مطبوعات در شهرستان شوش اعلام نمود و تصریح نمود : از زمانی که من به عنوان فرماندار وارد این شهرستان شدم ، خبرنگاران  در کنار ما بودند  و با پشتیبانی و حمایت های خود و بعضاً انتقادات سازنده ای که داشتند ما را در توسعه  و آبادانی شهر همیار و همکار بودند .

فرماندار شهرستان شوش خطاب به خبرنگاران خاطر نشان کرد : کار شما برای شغل و درآمد نیست بلکه عاشقانه وارد این عرصه شده اید و در رفع مشکلات در تمام ابعاد و انتقال فرهنگ های مختلف کوشا بوده و هستید و علاوه بر آن راهی راه انتخاب کرده اید که به جز زحمت چیزی عایدتان نشده و تا کنون بی توقع  خاطرات شیرینی برای مسئولین ، مردم و خودتان در شهرستان شوش خلق نموده اید .

نماینده یوزارت کشوردر شهرستان شوش با تاكيد بر نقش بي بديل خبرنگاران در افزايش بصيرت و آگاهي اقشار مختلف مردم، وظيفه ي مهم خبرنگاران را انعکاس اخبار در راستاي هدايت و رشد مخاطبين و اميدآفريني در بين مردم و اجتناب از ايجاد تفرقه، سياه نمايي دانست.

وی از جنبه ی دوم حرفه ی خبرنگاری که همان انعکاس واقعیت ها و پیشرفت های جامعه می باشد به عنوان جنبه ی مثبت این حرفه یاد کرد و گفت: توجه به واقیت های جامعه موجب پویایی اجتماع و پیشرفت در کارها و ایجاد روحیه ی نشاط وشادابی وامیدواری در بین مردم خواهد شد.


فرماندار شهرستان شوش با اشاره به انتخابات اسفند ماه سال 1394 خطاب به خبرنگاران اظهار داشت : وظیفه و رسالت شما خبرنگاران این است که در کنار ما باشید و برای بالا بردن مشارکت مردم در روز انتخابات تلاش کنید و از معرفی یک کاندید به مردم چون از یک جناح مورد علاقه است و یا تخریب کاندیدی دیگر چون از جناح مخالف است جداً پرهیز کنید ، چون خبرنگاران امین مردم و مسئولین هستند .

فرماندار شهرستان شوش در پایان اظهار داشت که من یک میلیون تومان برای تقسیم بین 50 نفر بر اساس لیستی که داده شدهتحویل عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران قرار می دهم ، ضمن آن که از لیست 54 نفره تجلیل از مصطفی صفری مسئول روابط عمومی فرمانداری ـ مجتبی پناهی گزارشگر ایرانا و علی روسی گزارشگر سیمای مرکز خوزستان در شهرستان شوش را مستقیماً بر عهده می گیرم و خانم فروغ پور احمدی هم به صلاحدید خودش به به نفع خبرنگاران دیگر کنار کشید و در نتیجه این یک میلیون تومان متعلق به 50 نفر است .


مهندس زمانی شهردار و بهرام کریم پور رئیس شورای اسلامی شهر هم مبلغ 500 هزارتومان را برای تجلیل از خبرنگاران در نظر گرفته که از این مبلغ مبلغ 200 هزار تومان را به مجتبی پناهی و علی روسی اهدا نمودن و 300 هزار تومان به رئیس انجمن روزنامه نگاران تحویل داد که بین 50 نفر خبرنگار تقسیم شود .

دکتر حاذقی مدیر شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شوش هم اعلام نمود که فردا 500 هزار تومان را به رئیس انجمن روزنامه نگاران برای تقسیم بین 50 نفر خبرنگار تحویل می دهم .

علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به صلاحدید خود چهار کادو ظروف شیشه ای را به عباس کرم الهی ـ علیرضا کریمی ـ مجتبی پناهی و علی روسی اهدا نمود .

احمد ناصر رئیس اداره راه و شهرسازی شخصا از عباس کرم الهی تجلیل نمود .


 

و اما درحاشیه ی این مراسم :

هفته ی گذشته مصطفی صفری مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان شوش طی تماس تلفنی به من گفت : علاوه بر یک میلیون تومانی که فرماندار برای تجلیل از خبرنگاران کنار گذاشته است ، توانسته ام مبلغ یک میلیون دیگر تهیه کنم و با این حساب تا این لحظه دو میلیون جمع آوری شده که مهندس جمیل موسوی بخشدار فتح المبین و سرپرست بخشدار مرکزی شوش در یک میلیون بعدی سهم بسزایی داشته اند . اما امروز در روز تجلیل فقط یک میلیون داده شد و که این جای سئول دارد .

باید این نکته را هم بگویم در حال حاضر 1 میلیون و 300 هزار تومان وجه نقد موجود است که اگر به صورت عادلانه بین 50 نفر تقسیم شود به هر نفر 26 هزار تومان میرسد و در صورتی که دکتر حاذقی هم به قول خود عمل کند این مبلغ برای هر نفر به 36 هزار تومان می رسد و من به خاطر این که ثابت کنم هم خود بین و خود بزرگ بین نیستم از این مبلغ مثل بقیه 26 هزار و یا نهایتاً 36 هزار تومان سهمم خواهد بود و هدف دوم من این است که نیروهای مطبوعات و رسانه و اعضای انجمن روزنامه نگاران را بی انگیزه و فراری ندهم .


در پایان این را هم اضافه کنم  که نهادها و اداراتی نظیر « ناحیه ی مقاومت بسیج ـ آموزش و پرورش ـ دفتر دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی  ـ اوقاف و امور خیریه  ـ  شهرک صنعتی ـ مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده ـ کار و امور اجتماعی و ورزش و جوانان  در نظر دارند که به صلاحدید خود در روزهای آینده از خبرنگارانی که به صورت مستقیم در انعکاس اخبار و رویدادهای آنها سهم به سزایی داشته اند تجلیل کنند و انجمن روزنامه نگاراندر انتخاب خبرنگاران هیچ نقشی ندارد  .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست