07032024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۸۰۸1294

سی و هفتمین جلسه ی هیئت مدیره انجمن روزنامه نگاران برگزار شد

مهدی کرم الهی ـ خبرنگار شوش نیوز

روز جمعه 8 آبان 1394 ساعت 9:30 صبح ، سی و هفتمین جلسه ی هیئت مدیره ی انجمن روزنامه  نگاران با حضور اکثریت اعضای هیئت مدیره در دفتر انجمن روزنامه نگاران برگزار شد .

 

 

 

 

در این جلسه ابتدا رئیس انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش گزارشی از عملکرد انجمن در دهه ی اول محرم و پوشش خبری کلیهی مراسم های عزاداری و تعزیه خوانی را تشریح نمود  و سپس به درخواست عبدالزهرا برهانی مدیر مسئول وبلاگ خبری انعکاس اخبار شوش از انجمن روزنامه نگاران پرداخت و گفت : برهانی مدیر مسئول وبلاگ خبری انعکاس اخبار شوش خطاب به خبرنگاران شوش انتقاد نموده که چرا به تیراندازی های شوش اصلاً اشاره ای نمی شود و از من به عنوان رئیس انجمن روزنامه نگاران خواسته است که رایزنی های لازم را برای دیدار اصحاب رسانه و مطبوعات با شورای تأمین شوش در این راستا را فراهم نمایم که کل متن منتشر شده وی به شرح زیر می باشد :

 

مدیر مسئولین وبلاک انعکاس اخبار شوش با ابراز گله از دوستان و همکاران خبری در خصوص عدم پوشش خبری تیراندازی های  به ظاهرکور و بی هدف در سطح شهرستان که موجب ترس، ارعاب و وحشت شهروندان می شود . گفت: در حالیکه دوشب پیش در شبکه های اجتماعی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه در ساعت ده شب دو نفر موتور سوار یک تکیه ی عزاداری را در خیابان شهید فیاض بخش شهر شوش  با اسلحه گرم به رگبار بسته که  خوشبختانه این تهاجم تلفاتی در برنداشته . و در ادامه آمده بود که موتور سواران در حین فرار در خیابان شهید رجایی با یک دستگاه پژوه 405 تصادف کرده و بر اثر جراحات به بیمارستان نظام مافی انتقال داده می شوند. و دیشب نیز خبری مبنی بر اینکه یک نفر از اهالی روستای شهید دانش( عمله سیف )  بوسیله سلاح گرم نیز کشته می شود. (البته امروزخبرگزاری ایرنا شوش  به نقل از فرمانده محترم نیروی انتظامی شوش انعکاس داده )متاسفانه هیچ یک از سایت ها و وبلاگ های خبری توجهی به این اخبار نکرده و اقدامی در راستای اطلاع رسانی با توجه به حساسیت موجود.ننموده اند.


 

گله و انتقادی که به این دوستان و همکاران وارده این است که چرا سایت ها و وبلاگ های خبری ،اخبار تیراندازی های شوش را انعکاس نمی دهند.

 

چرا به وظیفه و تکلیف خبری و حرفه ای خود که انعکاس اخبار در راستای چاره سازی مسئولین اقدام                      نمی شود؟

 

هرچند در صحبتی که با بعضی دوستان و همکاران در این خصوص داشته ام ابراز می دارند که بعضی از مسئولین شاید راضی به انعکاس این گونه اخبار نباشند. و یا اگر انعکاس داده شود برخورد نمایند.و یا انعکاس این گونه اخبار وجه خوبی از شهرستان را به نمایش نمی گذارند . و از این نوع دست اظهار نظر ها . دوستان ستان رسانه ای و مطبوعاتی ؛  با این گونه دیدگاه ها نمی توانیم کمکی به رشد و توسعه شهرستان بکنیم. اگر قرار باشد خبر نگار اخبار خود را با مسئولین چک کند و هرآنچه آنان می پسنند. انعکاس بدهد. این می شود روابط عمومی آن دستگاه ، نه خبر نگار آزاد.

 

آیا نسبت به امنیت و آرامش عمومی مردم و شهروندان نباید حساس باشیم. چه کسی نمی داند که در شهر شوش اگر هر شب تیراندازی کور انجام نشود ولی حداقل هفته ایی یکی دو بار که انجام می شود.

 

دوستان خواهشا بیایید در راستای کمک به حل این معضل مهم اجتماعی و روانی جامعه  با انعکاس و باز نشر اخبار آن از بروز اتفاقات بزرگتر و مهمتر جلو گیری نماییم  و بنده خدمت جناب آقای کرم الهی مسئول محترم انجمن روزنامه نگاران شوش پیشنهاد می دهم که به منظور یافتن راهکار رهایی جامعه از این معضل ،زحمت هماهنگی جلسه ایی با شورای تامین شهرستان را انجام بدهند . تا به عنوان خبرنگارانی که از آنان به عنوان چشم بیدار و حاضر در صحنه یاد می شود.حرف های خودمان را با آنان مطرح نماییم. همانگونه که در مطلب اینجانب تحت عنوان «سخنی با مسئولین شهرستان » در تاریخ 13 مهر ماه 1394 در وب سایت شخصی خود آورده و بعضی از سایت ها وبلاگ های استانی و شهرستان آن را باز نشر کرده اند « راهکار برخورد با پدیده خرید ، فروش ، نگهداری و استفاده از سلاح و مهمات همایش و جلسه نیست . اقدام امنیتی و قضایی محکم و بدون اغماض می طلبد.»امید وارم که جلسه مذکور تشکیل تا خبر نگاران راحت تر بتوانند دغدغه و  حرف دل خود را به سمع و اطلاع مسئولین محترم شهرستان بر سانند.انشاء الله 

 

عباس کرم الهی پس از قرائت درخواست عبدالزهرا برهانی اظهار داشت : با توجه به این که رئیس شورای تأمین شهرستان فرماندار است ، بارها در سخنرانی های خود به خبرنگاران توصیه نموده که تا جایی که امکان دارد مشکلات شهر را رسانه ای نکنید چون هم مسئولین و هم مردم می دانند که این دغدغه ی همه است و شورای تأمین تلاش خود را در این راستا پر رنگ تر است گذشته آغاز نموده و با همکاری سران ایلات و طوایف  برخی از متخلفات دستیگر و به مقامات قضایی تحویل داده شده اند .

 

رئیس انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش افزود : وقتی که یک بار در شهر صفی آباد چنین حرکتی پیش می آید خبرنگاران شهرستان شوش آن را هم در نشریات محلی استان و هم در رسانه ی ملی منتشر کردند که خوشبختانه با این پوشش خبری متخلفین دستگیر شدند و در پاسخ دوست و برادرمان برهانی در صورتی که هیئت مدیره مصوب نماید حتی المقدور رایزنی های لازم را جهت دیدار اصحاب رسانه و مطبوعات با فرماندار را آغاز می کنیم و در صورت موافقت مهندس نجاتی این دیدار برگزار خواهد شد .

 

عباس کرم الهی سپس به اهداف این جلسه اشاره کرد و تصریح نمود : اگر بخواهم به ترتیب اهداف این جلسه را مطرح کنم ، اولویت این است که اعضای هیئت مدیره و بازرسان انجمن روزنامه نگاران می بایست در اولین فرصت که همین فردا شنبه 9 آبان 1394 است ، ارائه ی  تصویر تمام صفحات شناسنامه ـ کارت ملی ـ آخرین مدرک تحصیلی و کارت  پایان خدمت یا معافیت دائم برای افراد مذکر می باشد که می بایست در یکی از دفترخانه های ثبت اسناد مهر برابر اصل شده و به رئیس انجمن روزنامه نگاران تحویل داده شده و سپس برگ عدم سؤپیشینه و عدم اعتیاد را گرفته تا آخرین مرحله ی ثبت اساسنامه در هفته ی آینده پشت سر گذاشته شود .


 

در ادامه پس از بحث و بررسی و تبادل نظر تصمیمات زیر مصوب شد .

 

الف )  ـ بر اساس ماده 34 اساسنامه آن دسته از اعضای پیوسته که قصد دارند داوطلب عضویت در هیئت مدیره یا بازرسان دوره ی یازدهم انجمن روزنامه نگاران شوند ، پس از اعلام از طریق این سایت و در مهلت اعلام شده که متعاقباً اعلام می شود می بایست شرایط ذیل را داشته باشند تا صلاحیت آنها برای داوطلبی احراز شود :

 

1 ـ  التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

 

2 ـ  تابعیت جمهوری اسلامی ایران

 

3 ـ عدم سؤپیشینه ی کیفری

 

4 ـ عدم وابستگی به گروهای غیر قانونی

 

5 ـ عضو نبودن در هیئت های مؤسس و یا مراکز احزاب سیاسی

 

6 ـ اعتقاد و التزام به ولایت فقیه

 

7 ـ حداقل پنج سال سکونت در محل تأسیس انجمن

 

8 ـ داشتن حداقل 25 سال تمام در روز انتخابات

 

9 ـ داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای داوطلبین مذکر

 

10 ـ داشتن حداقل دو سال سابقه ی عضویت فعال در انجمن روزنامه نگاران

 

11 ـ پرداخت نمودن حق عضویت سال های 1393 و 1394 در صورتی که تاکنون پرداخت نکرده باشد .

 

12 ـ دارای حُسن شهرت و اخلاق

 

13 ـ دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی

 

تبصره :

 

داوطلبینی که حداقل مدرک تحصیلی آنها « کاردانی ـ دیپلم و یا زیر دیپلم است در صورتی داشتن حداقل 20 سال سابقه ی مطبوعاتی با ارائه ی مدرک معتبر از مدیرمسئول یا سرپرستی  نشریات الکترونیکی و متنی می توانند در ردیف اعضای پیوسته قرار گیرند و داوطلب عضویت در هیئت مدیره یا بازرسان باشند در غیر این صورت قادر به داوطلبی نخواهند بود .

 

14 ـ در صورت اتمام مهلت ثبت نام که متعاقباً اعلام می شود ، به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد .

 

ب ) مقرر شد که اعضای وابسته  حق عضویت سال 1394 را که مبلغ 000/150 ریال است حداقل تا 72 ساعت قبل از روز انتخابات به شماره حساب انجمن روزنامه نگاران واریز نمایند و اصل فیس را به خزانه دار انجمن تحویل دهند .

 

ت ) مقرر شدکه ششمین همایش استانی خبرنگار در مسیر حادثه روز یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 9:30 صبح در تالار نیایش برگزار شود و برای هماهنگی و هم اندیشی در این راستا روز های چهارشنبه 20 آبان و دوشنبه 9 آذر 1394 از اعضای اتاق فکر انجمن دعوت به عمل آید .

 

پ ) مقررگردید که روز دانشجو همایش مشترکی بین انجمن روزنامه نگاران و دانشگاه پیام نور شهرستان شوش در دانشگاه برگزار شود و از خبرنگاران دانشجو تجلیل به عمل آید .

 

ث ) مقررگردید که دومین جشنواره ی داخلی مطبوعات ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری شهرستان شوش برنامه ریزی شده و برای تأمین اعتبار مورد نیاز با  افراد خیر و همچنین مؤسسات خیریه رایزنی به عمل آید .

 

جلسه رأس ساعت 11:30 با ذکر صلواتی به کار خود پایان داد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست